Για τη Συνάντηση των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α΄ Αθήνας με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) για την αξιολόγηση
Για τη Συνάντηση των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α΄ Αθήνας με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) για την αξιολόγηση
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Την Παρασκευή 4/2 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή Συνάντηση των Δ.Σ. των 7 Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α΄ Αθήνας, ανάμεσα στους οποίους και ο Σύλλογός μας, με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) με κύριο θέμα την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην οποία με βάση το νομοθετικό πλαίσιο και συγκεκριμένα τον ν. 4823 θα κληθούν να εμπλακούν και οι Συντονιστές.
Η συνάντηση έγινε μετά από πρόσκληση των Δ.Σ. των Συλλόγων, για να ξεκαθαρίσουν οι ΣΕΕ τη στάση τους, με δεδομένο ότι σε κάποιες άλλες περιοχές (όχι στην Α΄ Αθήνας ως τώρα τουλάχιστον) οι εκεί ΣΕΕ έστειλαν απάντηση-τοποθέτηση, με ίδιο ακριβώς περιεχόμενο, προς τα σχολεία ευθύνης τους, λέγοντας ότι το κείμενο αυτοαξιολόγησης της σχολικής τους μονάδας είναι γενικό και ίδιο με τα άλλα σχολεία (αναφέρονται στα κείμενα της ΔΟΕ) και δεν ανταποκρίνεται στις ιδιαιτερότητες του δικού τους σχολείου.
Στη συνάντηση ζητήθηκε να τοποθετηθούν και σε δύο ακόμα ζητήματα, στα οποία το νομοθετικό πλαίσιο τους εμπλέκει άμεσα ή έμμεσα, συγκεκριμένα στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας και στα εργαστήρια δεξιοτήτων, στα οποία όμως οι ΣΕΕ ζήτησαν να μην τοποθετηθούν και δε συζητήθηκαν εφόσον δεν είχαν τεθεί εξαρχής στην πρόσκληση.
Από την πλευρά των Δ.Σ. των Συλλόγων τονίστηκε ξεκάθαρα ότι ο αγώνας μας συνεχίζεται, ώστε να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου, με εργαλείο την αντιδραστική αξιολόγηση και ζητήθηκε από τους ΣΕΕ να ικανοποιήσουν ένα και μόνο βασικό αίτημα: ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΕΒΑΣΤΟΥΝ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, ΕΙΤΕ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΟΕ ΕΙΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ.
Στο αίτημα αυτό οι Συντονιστές τοποθετήθηκαν με συλλογική απόφαση, ως 1ο ΠΕΚΕΣ, και δήλωσαν ότι εκείνο στο οποίο μπορούν να δεσμευτούν είναι ότι ο ρόλος τους, με βάση τον νόμο 4547(ν. του ΣΥΡΙΖΑ που έβαλε τις βάσεις της κουλτούρας της αξιολόγησης)είναι υποστηρικτικός και σε αυτόν θα μείνουν, όταν τους ζητηθεί να εμπλακούν στην αξιολόγηση των σχολείων. Επιπλέον, ζήτησαν να τους έχουμε εμπιστοσύνη (;) με βάση την ως τώρα στάση τους, που, όπως είπαν, ήταν υποστηρικτική και μόνο. Στην ουσία δεν απάντησαν στο τι θα κάνουν, αν κληθούν με τον ν. 4823 να μελετήσουν και να κάνουν παρατηρήσεις και παρεμβάσεις πάνω στα κείμενα αξιολόγησης των σχολείων (προγραμματισμός και απολογισμός). Άρα, ΔΕ ΔΕΣΜΕΥΤΗΚΑΝ ΟΤΙ ΔΕ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΟΥΝ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ, όπως τους ζητήθηκε από τα Δ.Σ. των Συλλόγων.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στη συνάντηση αυτή ξεκαθαρίσαμε ότι, ως Εκπαιδευτικά Σωματεία ζητάμε να μην υπάρχει καμία παρέμβαση στη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων και στον αγώνα μας ενάντια στην αξιολόγηση. Δεν έχουμε καμία αυταπάτη για τον ρόλο που οι κυβερνήσεις επιφυλάσσουν για τα υψηλόβαθμα στελέχη της εκπαίδευσης. Άρα καθένας κρίνεται από τη στάση του. Καλές προθέσεις και μόνο εδώ δεν αρκούν, με δεδομένο ότι ήδη υπήρξαν παρεμβάσεις. Μόνο με αγώνα συλλογικό , μαζικό και αποφασιστικό, μέσα από τα Σωματεία μας και μέσα από τους Συλλόγους Διδασκόντων, θα καταφέρουμε να μην περάσουν οι αντιδραστικές αλλαγές τους και η αξιολόγησή τους. Συσπειρωμένοι στον Σύλλογό μας αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική! Απευθυνόμαστε στο Δ.Σ. για κάθε ζήτημα.