ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΠΟΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας, με το ΦΕΚ 2332/2-6-21, προχωράει σε ένα ακόμα χτύπημα του ολοήμερου σχολείου. Δίνεται η δυνατότητα, με τη λήξη του υποχρεωτικού ωρολόγιου προγράμματος (13.15) να λειτουργούν δομές ΚΔΑΠ των Δήμων για την απασχόληση των μαθητών.
Πρόκειται για μια εξέλιξη πολύ σοβαρή η οποία έρχεται να προστεθεί στη διαχρονική υποβάθμιση του ολοήμερου σχολείου. Δεν είναι κεραυνός εν’ αιθρία. Η απόφαση αυτή στηρίζεται πάνω στους σχεδιασμούς για την ολοένα και πιο ενεργητική εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης στην Εκπαίδευση. Έχουν στρώσει το έδαφος τόσο το πόρισμα της Επιτροπής «Κοντιάδη» όσο και η «Έκθεση Πισσαρίδη». Μεταξύ άλλων υποστήριζαν την εκχώρηση στην Τοπική Διοίκηση, όχι μόνο μια σειρά αρμοδιότητες διαχείρισης των σχολικών μονάδων, αλλά και αρμοδιότητες σχετικά με την εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων! Ακόμα και συμμετοχή τους στα σχολικά προγράμματα κατά 20%! Φυσικά ο δρόμος ανοίχτηκε με την απαράδεκτη απόφαση να χαρακτηριστεί το ολοήμερο προαιρετικό (από τον Υπουργό Παιδείας Φίλη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ) και να δοθεί έτσι το πράσινο φως για την περαιτέρω απαξίωση του ολοήμερου.
Η σταδιακή υποβάθμιση του ολοήμερου προγράμματος με την έλλειψη υποδομών, την υποστελέχωση, τη συνεχή παιδαγωγική υποβάθμιση, έχουν δώσει αέρα στα πανιά της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας να δώσει άλλο ένα χτύπημα στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
Αυτές τις πλευρές έχει στο σχεδιασμό της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας όταν μιλάει για αυτονομία και μεγαλύτερο βαθμό ελευθερίας, ειδικά στο προσεχές νομοσχέδιο που αναμένεται να παρουσιάσει. Χτύπημα στη μόρφωση των μαθητών, διεύρυνση της ελαστικής εργασίας για τους εκπαιδευτικούς, επιπλέον έξοδα για τους γονείς.
Η νέα ρύθμιση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας είναι αιτία πολέμου για μαθητές εκπαιδευτικούς και γονείς! Να το πάρουν τώρα πίσω!
Εδώ και τώρα να πάρουν μέτρα ώστε να σταματήσει η συνεχής υποβάθμιση του ολοήμερου.