ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΗ ΝΑΠΟΛΗ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΗΓΕΙΟ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΣΤΗ ΝΑΠΟΛΗ

H Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του Π.Α.ΜΕ. εκφράζει την αντίθεσή της με την επίσκεψη του 3ο Δημοτικού Σχολείου Πυλαίας στο Νατοϊκό Στρατηγείο της Νάπολης για «ξενάγηση στις εγκαταστάσεις, στις δομές, στους στόχους και τις ενέργειες του», στα πλαίσια του προγράμματος «Ειρήνη και Ασφάλεια στον Κόσμο»!!!

Είναι εξαιρετικά ανησυχητική η γενίκευση προγραμμάτων μέσα στα σχολεία, που παρεμβαίνουν άμεσα στη εκπαιδευτική διαδικασία, σε αντιδραστική κατεύθυνση, με σκοπό την υπεράσπιση του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ (βλ. Πρόγραμμα flex) ή προγράμματα που υλοποιούνται απευθείας από ξένες πρεσβείες (βλ. Γερμανική Πρεσβεία για το τείχος του Βερολίνου). Έχει μεγάλη ευθύνη η κυβέρνηση της Ν.Δ., όπως και η προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς αποδεικνύεται από τα ίδια τα γεγονότα, ότι έχουν αποδεχτεί και έχουν ανάγει σε κυρίαρχη πολιτική τον εξωραϊσμό του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, την άμβλυνση των αντινατοϊκών και αντιαμερικανικών αισθημάτων του λαού  μας. Ειδικό στόχο αυτής της προσπάθειας αποτελεί η νέα γενιά!

Η προσπάθεια που γίνεται δεν είναι τυχαία!

Σε μια περίοδο που οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί στην περιοχή φουντώνουν και η εμπλοκή της Ελλάδας στα επικίνδυνα σχέδια των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ βαθαίνει, οι ιμπεριαλιστές προσπαθούν να παρέμβουν στην συνείδηση του ελληνικού λαού και την κάμψη των αντιδράσεών του στους επικίνδυνους σχεδιασμούς τους, να μετατρέποντας στα μάτια της νέας γενιάς τα αμερικάνικα γεράκια του πολέμου σε «περιστέρια της ειρήνης και της δημοκρατίας».

Ποια παιδαγωγική ανάγκη καλύπτει η ξενάγηση στις δομές, τους στόχους και τις ενέργειες ενός οργανισμού που έχει δολοφονήσει χιλιάδες άμαχους σε κάθε γωνιά της Γης; Θα μιλήσουν άραγε στους μικρούς μαθητές μας για τον πραγματικό ρόλο του ΝΑΤΟ στους βομβαρδισμούς των αμάχων της Γιουγκοσλαβίας και τους χιλιάδες νεκρούς; Θα πουν κάτι για το ρόλο του στη Μέση Ανατολή και τις χιλιάδες των νεκρών και τα εκατομμύρια των προσφύγων; Θα μιλήσει κανείς για το ρόλο του ΝΑΤΟ στη συμφωνία των Πρεσπών που στρέφεται ενάντια στους λαούς της περιοχής;

Ως εκπαιδευτικοί και παιδαγωγοί δεν μπορούμε να επιτρέψουμε τα σχολεία και οι μαθητές μας γίνονται “ντεκόρ” στις επιχειρήσεις εξωραϊσμού των Νατοϊκών φονιάδων!

Στα μάτια των παιδιών μας βλέπουμε τα παιδιά όλου του κόσμου: Τα βομβαρδισμένα σχολεία, νοσοκομεία και σπίτια στη Συρία, στη Γιουγκοσλαβία, στο Ιράκ, τα πνιγμένα προσφυγόπουλα, τις αλλαγές συνόρων και τις νέες εντάσεις στα Βαλκάνια. Ας ψάξουν αλλού για συνενόχους στο έγκλημα που και ο ελληνικός λαός έχει βιώσει με τη δικτατορία του 1967, την Κύπρο, τις γκρίζες ζώνες του Αιγαίου, το γεγονός ότι όλη η χώρα έχει μετατραπεί σε ένα νατοϊκό στρατόπεδο.

Θεωρούμε ότι ως εκπαιδευτικοί έχουμε καθήκον να διαπαιδαγωγήσουμε τους μαθητές μας με τα ιδανικά της ειρήνης, της αλληλεγγύης και της φιλίας ανάμεσα στους λαούς, να τους μπολιάσουμε με οράματα για έναν κόσμο καλύτερο. Η αμερικανική προπαγάνδα – ξέπλυμα του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού μας βρίσκει απέναντι.

  • Απαιτούμε άμεσα, με ευθύνη της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας, να σταματήσει η έγκριση του συγκεκριμένου προγράμματος.
  • Κανένα σχολείο και κανένας μαθητής να μη συμμετάσχει στο συγκεκριμένο αλλά και σε αντίστοιχα προγράμματα.
  • Κανένας συνάδελφος να μην δεχτεί να αναλάβει την υλοποίηση των Νατοϊκών προγραμμάτων μέσα στα σχολεία.

ΔΩΣΤΕ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥ ΝΑΤΟ ΤΑ ΣΦΑΓΕΙΑ!

Αθήνα, 18/11/2019

Πώς εξαφανίζεται ο 20ός αιώνας από τη διδασκαλία της Ιστορίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!

ΝΕΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ Γ” ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Πώς εξαφανίζουμε τον 20ό αιώνα από τη διδασκαλία της Ιστορίας
στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!

Πριν από λίγες μέρες γιορτάσαμε… την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, την επέτειο του μεγάλου ΟΧΙ του ελληνικού λαού απέναντι στο φασισμό. Ωστόσο, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας και το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων, η περίοδος αυτή θα είναι μια άγνωστη λέξη για τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών από 12 έως 18 ετών.

Στις 8/10 στάλθηκαν από το υπουργείο Παιδείας προς τους εκπαιδευτικούς συμπληρωματικές οδηγίες διδασκαλίας για το μάθημα της Ιστορίας των τάξεων Α’, Β” και Γ” του Γυμνασίου για το σχολικό έτος 2019 – 2020. Σε αυτές τις οδηγίες το υπουργείο μεταξύ άλλων προτείνει στους εκπαιδευτικούς της Γ” Γυμνασίου «θεματικούς φακέλους» με αντικείμενο ιστορικές περιόδους (ενετοκρατία, οθωμανική κυριαρχία στο Ηράκλειο Κρήτης, 17ος – 19ος αιώνας) που δεν υπάρχουν στο βιβλίο Ιστορίας της Γ” Γυμνασίου, το οποίο ξεκινά την ελληνική Ιστορία από τον 19ο αιώνα και την Επανάσταση του 1821…

Εκεί λοιπόν που αναρωτιέσαι για τη σκοπιμότητα αυτών των οδηγιών, αντιλαμβάνεσαι στη συνέχεια τους πραγματικούς τους στόχους…

Εξαϋλώνεται ολόκληρος ο 20ός αιώνας…

Στις οδηγίες για τη διδασκαλία της ύλης αφαιρούνται ολόκληρο το δεύτερο και τρίτο μέρος του βιβλίου με περιεχόμενο «Ο κόσμος από τις αρχές του 20ού αιώνα έως τα τέλη του 20ού αιώνα»!… Οι μαθητές μας, δηλαδή, δεν χρειάζεται να μάθουν ΤΙΠΟΤΑ για τον αιώνα που μας πέρασε, στον οποίο συνέβησαν κοσμοϊστορικά γεγονότα που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη πραγματικότητα.

Η χρονική αυτή περίοδος εξαϋλώνεται… πλέον για όλους τους μαθητές Γυμνασίου, αλλά και του Γενικού Λυκείου, με εξαίρεση τους μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ” τάξη, όπου εκεί η διδασκαλία περιορίζεται σε κάποιες θεματικές ενότητες και φτάνει μέχρι τον Μεσοπόλεμο… Αντίστοιχα στα ΕΠΑΛ μόνο στην Α” Λυκείου διδάσκονται κάποιες ενότητες για τον 20ό αιώνα και μάλιστα στο πλαίσιο ενός μονόωρου μαθήματος, πράγμα που δυσκολεύει τους καθηγητές να φτάσουν τη διδασκαλία στα πιο σύγχρονα γεγονότα.

Ουσιαστικά η σημερινή κυβέρνηση αλλά και οι προηγούμενες, με συνέχεια, συνέπεια και μεθοδικότητα, εξόρισαν από όλα σχεδόν τα βιβλία, τις βαθμίδες και τις τάξεις τη διδασκαλία του 20ού αιώνα για τη νέα γενιά! Γνωρίζουμε βέβαια τον τρόπο με τον οποίο γράφτηκε η Ιστορία του 20ού αιώνα στα σχολικά βιβλία, ότι οι νέοι μαθαίνουν μια Ιστορία στα μέτρα του συστήματος, η οποία στερεί την αλήθεια και όλα εκείνα τα στοιχεία που βοηθούν στη διαμόρφωση συμπερασμάτων για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Ωστόσο η πλήρης απουσία ενός αντικειμένου από τα σχολικά βιβλία αποστερεί μαθητές και εκπαιδευτικούς από την αφορμή έστω να ανοίξει μια συζήτηση, να γίνει μια πρώτη εξέταση και διερεύνηση των ιστορικών γεγονότων.

Ένας αιώνας που οι λαοί βρέθηκαν στο προσκήνιο για να διεκδικήσουν τις σύγχρονες ανάγκες τους

Ένας αιώνας ο οποίος σφραγίστηκε πάνω από όλα από την αντίθεση ανάμεσα στις εκπληκτικές δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας (αυτοματοποίηση, εκρηκτική άνοδος της παραγωγικότητας) και από την παρακμή ενός συστήματος που βάζει φρένο σε αυτές τις δυνατότητες υποτάσσοντας τα πάντα στο κέρδος, με χαρακτηριστικές συνέπειες τους δύο παγκόσμιους πολέμους, τις καταστρεπτικές κρίσεις, την αύξηση των ανισοτήτων και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων σε όλο τον κόσμο καθώς και των περιβαλλοντικών εγκλημάτων.

Ένας αιώνας που οι λαοί, με μπροστάρηδες τους εργαζόμενους όλου του κόσμου, μπήκαν μπροστά για να διεκδικήσουν τις σύγχρονες ανάγκες τους στην εργασία, στην Υγεία και στην Παιδεία, στον ελεύθερο χρόνο και στον πολιτισμό.

  • Γιατί να γνωρίζουν οι μαθητές για τις οικονομικές κρίσεις του 20ού και του 21ου αιώνα, για τους δύο παγκόσμιους πολέμους και τις αιτίες όλων αυτών, για το φασισμό και αυτούς που τον χρηματοδότησαν;
  • Τι αξία έχει να μάθει ο έφηβος για τους αγώνες των λαών για το ψωμί, για Παιδεία και Υγεία, για τη δημιουργία του πρώτου εργατικού κράτους στη Σοβιετική Ένωση που έδωσε εκατομμύρια νεκρούς στη μάχη ενάντια στο φασισμό, για τις μεγάλες επαναστάσεις που άνοιξαν το δρόμο για κοινωνικές κατακτήσεις σε όλο τον κόσμο;
  • Γιατί να διδάσκονται τα παιδιά μας για τα αντιαποικιοκρατικά και αντιπολεμικά κινήματα;
  • Γιατί να διαβάζει η νεολαία για γεγονότα που δείχνουν ότι ο κόσμος αλλάζει από την οργανωμένη πάλη των εργαζομένων;

Μπορεί και να έχουν δίκαιο οι κυβερνώντες…

Τέτοια μαθήματα κάνουν κακό στη νέα γενιά που πρέπει να μάθει να δουλεύει χωρίς δικαιώματα και χωρίς να ακούγεται η φωνή της… Σε πολλές χώρες άλλωστε της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι απεργίες έχουν κηρυχθεί σχεδόν παράνομες και έχουν γίνει άγνωστη λέξη…

  • Γιατί να γνωρίζουν για το Άουσβιτς σήμερα οι μαθητές μας, για το Δίστομο και τα Καλάβρυτα, για το ΕΑΜ και τον ΕΛΑΣ, για τους 200 κομμουνιστές που εκτελέστηκαν στην Καισαριανή;

Άλλωστε, στα σαλόνια του Ευρωκοινοβουλίου σουλατσάρουν με άνεση ηγέτες κρατών, που από τη μια τιμούν τους συνεργάτες των ναζί και από την άλλη έχουν κηρύξει παράνομα τα Κομμουνιστικά Κόμματα.

  • Μήπως πρέπει να μάθουν για τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, για τις ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις σε όλο τον πλανήτη;

Όχι, βέβαια, θα προσβάλουμε τη μνήμη του Τρούμαν που έριξε τις πυρηνικές βόμβες και το ΝΑΤΟ, που σήμερα μαζί με την ΕΕ πυροδοτεί νέους πολέμους και προσφυγιά. Άλλωστε, εδώ στη γειτονιά μας, δεν κινδυνεύουμε από τέτοιες καταστάσεις…

  • Μήπως πρέπει να μάθουν τα παιδιά μας για το πώς οι παραπάνω δυνάμεις και δολοφονικοί οργανισμοί άνοιξαν το δρόμο στην κυπριακή κατοχή; Ο ρόλος της δικτατορίας, η εξέγερση του Πολυτεχνείου, περιττά πράγματα για τη νέα γενιά…

Να βάλουμε φραγμό στη νέα επίθεση στην ιστορική γνώση

Ως εκπαιδευτικοί που βλέπουμε κάθε μέρα τα παιδιά μας στα μάτια δεν μπορούμε να μένουμε αδιάφοροι μπροστά σε μια νέα επίθεση στην ιστορική γνώση. Ως εργαζόμενοι και ως γονείς δεν μπορούμε να στρώσουμε χαλί στην προσπάθεια του συστήματος να φτιάξει μια νέα γενιά εργαζομένων χωρίς δικαιώματα που θα δέχεται αδιαμαρτύρητα το μέλλον που της ετοιμάζουν.

Πραγματικό μάθημα Ιστορίας είναι εκείνο που οι μαθητές εξετάζουν ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν τη σύγχρονη πραγματικότητα, πως η Ιστορία κινείται πάντοτε μέσα από τη διαπάλη των τάξεων.

  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς πρώτα από όλα να αξιοποιήσουν κάθε μέσο, εκδηλώσεις, γιορτές, προγράμματα, συζήτηση στην τάξη, συμπληρωματικά κείμενα και πηγές για να φωτίσουν στους μαθητές μας τα μεγάλα γεγονότα του 20ού αιώνα!
  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ, τους Συλλόγους Γονέων, τις Επιστημονικές Ενώσεις και τους μαζικούς φορείς να καλέσουν το υπουργείο να αποσύρει αυτήν την αφαίρεση της ύλης από το βιβλίο της Ιστορίας.

Νίκος ΔΑΡΔΑΛΗΣ
Φιλόλογος, μέλος της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019

ΣΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ- ΦΛΕΜΙΓΚ 1

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης «Μ.Παπαμαύρος», καλεί όλα τα μέλη του σε Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση στο 1ο Δημοτικό Ηλιούπολης, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019 από τις 8.30 π.μ. – 12.30, και σε Εκλογές για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και Εξελεγκτικής Επιτροπής από 13.00 – 18.30. Η θητεία των οργάνων του Σωματείου μας είναι διετής. Για τη μέρα αυτή έχει ζητηθεί συνδικαλιστική άδεια για όσους συναδέλφους είναι μέλη του Συλλόγου, γι” αυτό όλοι πρέπει να είμαστε στη Γ.Σ.! Οι συνάδελφοι που δεν είναι μέλη του Συλλόγου ή ανήκουν σε άλλο Σύλλογο, δεν καλύπτονται από τη συνδικαλιστική άδεια  την ημέρα αυτή.

Ημερήσια διάταξη:

  • Εκλογή προεδρείου και εφορευτικής επιτροπής.
  • Απολογισμός των αντιπροσώπων του Συλλόγου στην 88ης  Γ.Σ. του Κλάδου.
  • Οικονομικός απολογισμός Ταμείου και ψήφισή του.
  • Απολογισμός απερχόμενου Δ.Σ. Συλλόγου – Κριτική Πεπραγμένων και Ψήφισή τους.
  • Προτάσεις μελών για τη νέα συνδ. χρονιά – Ψήφιση των προτάσεων – Ψηφίσματα.
  • Θέσεις, τοποθετήσεις εκπροσώπων των παρατάξεων και μεμονωμένων υποψηφίων.
  • Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Δ.Σ. και Εξελεγκτικής Επιτροπής (Ε.Ε.) του Συλλόγου.

Η Γενική Συνέλευση θα ολοκληρωθεί στις 12.30 μ.μ. Η εκλογική διαδικασία θα αρχίσει στη 1.00 μ.μ. και θα λήξει 6.30 μ.μ. Η ψηφοφορία γίνεται με αστυνομική ταυτότητα ή οποιοδήποτε άλλο παραστατικό, καθώς και την απόδειξη πληρωμής  της συνδρομής μας.

Μέλη του Συλλόγου μας είναι ή μπορούν να γίνουν όσοι εκπαιδευτικοί εργάζονται στα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, με οποιαδήποτε  ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ (μόνιμοι, αποσπασμένοι, μεταταγμένοι, συμβασιούχοι αναπληρωτές).

Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει κάποιος μέλος του Συλλόγου είναι να πληρώσει τη συνδρομή του μέχρι και τη μέρα της Γ.Σ.. Η συνδρομή είναι για τους μόνιμους 25 € (22 για τη ΔΟΕ και 3 για τον Σύλλογο), για τους αναπληρωτές πλήρους ωραρίου 15 € και μειωμένου ωραρίου 7 ευρώ (και τα 15 και τα 7 αντίστοιχα είναι για τη ΔΟΕ, ο Σύλλογος δεν κρατάει τίποτα από τους αναπληρωτές συναδέλφους).

Δικαίωμα υποβολής υποψηφιότητας – σαν παρατάξεις ή μεμονωμένοι υποψήφιοι – έχουν όλα τα μέλη του Συλλόγου. Τα ψηφοδέλτια θα σταλούν στο Δ.Σ. ως την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου το μεσημέρι στο email του Συλλόγου ή θα παραδοθούν την ίδια μέρα στις 18:30 στα γραφεία του Συλλόγου.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, παίρνουμε μαζικά μέρος στη Γενική Συνέλευση και στις εκλογές του Συλλόγου μας. Το μοναδικό μας όπλο, απέναντι στην πολύπλευρη επίθεση που δεχόμαστε είναι το Σωματείο μας! Το υπερασπιζόμαστε, συσπειρωνόμαστε σ’ αυτό, ιδιαίτερα την περίοδο αυτή, που οι κυβερνήσεις απεργάζονται τρόπους για το χτύπημα της απεργίας, των συνδικάτων και συνολικά του κινήματος! Συλλογικά αντιπαλεύουμε την αντιλαϊκή πολιτική!

ΨΗΦΙΣΜΑ Για το απαράδεκτο πρόστιμο στον περιφερειακό Σύμβουλο Θ. Αγαπητό

ΨΗΦΙΣΜΑ

Για το απαράδεκτο πρόστιμο στον περιφερειακό Σύμβουλο Θ. Αγαπητό

Η Επιτροπή Ελέγχου δαπανών και εκλογικών παραβάσεων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης επέβαλλε το εξοντωτικό πρόστιμο των 50.000 Ευρώ (!), στον περιφερειακό σύμβουλο Θανάση Αγαπητό και στην περιφερειακή κίνηση Ανταρσία στην Κεντρική Μακεδονία – Αντικαπιταλιστική Αριστερά».

Η αφορμή ήταν τρία πανό που υποτίθεται ότι τοποθετήθηκαν στις Σέρρες, χωρίς να αναφέρεται από ποιους και σε ποιο χρόνο. Το πρόστιμο έχει επιβληθεί με βάση το άρθρο 14 παρ. 1 εδ. γ΄ του ν. 3870/2010, ενώ σύμφωνα με το άρθρο 14 παρ. 2 του ίδιου νόμου υποχρέωση καταβολής του προστίμου έχει ο υποψήφιος περιφερειάρχης ή δήμαρχος. Αυτές οι διατάξεις είναι ουσιωδώς αντιδημοκρατικές, καθώς δημιουργούν τις προϋποθέσεις στέρησης της ελεύθερης πολιτικής έκφρασης στην πράξη.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ηλιούπολης «Μ. Παπαμαύρος  καταγγέλλει την απαράδεκτη αυτή απόφαση και ζητά:

• Την άμεση ακύρωση του εξοντωτικού προστίμου στον περιφερειακό σύμβουλο Θανάση Αγαπητό και στην «Ανταρσία στην Κεντ. Μακεδονία».

• Την κατάργηση των διατάξεων του άρθρου 14 παρ. 1 εδ. γ΄ και 14 παρ. 2 του ν. 3870/2010 .