ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

ΔΕΛΤΙΟ   ΤΥΠΟΥ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ 28/3/2019 ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΩΝ/ΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ!

Το μεσημέρι της Πέμπτης 28 Μάρτη η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών – Αναπληρωτριών και Ωρομίσθιων Εκπαιδευτικών και οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», «Γ. Σεφέρης», «Ο Σωκράτης», «Νίκος Πλουμπίδης», Π. Φαλήρου και Χαϊδαρίου πραγματοποίησαν Παράσταση Διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Εργασίας, για τα δικαιώματα των αναπληρωτριών/τών εκπαιδευτικών και τη μητρότητα.

Η κινητοποίηση οργανώθηκε στο πλαίσιο της κοινής πρωτοβουλίας, που έχουν αναλάβει οι φορείς αυτοί, για τα προβλήματα των συμβασιούχων – αναπληρωτριών εκπαιδευτικών, που εργάζονται για χρόνια με ελαστικές εργασιακές σχέσεις στη δημόσια Εκπαίδευση. Με τα πανό και τα συνθήματά τους οι συγκεντρωμένοι εκπαιδευτικοί και οι γυναίκες της ΟΓΕ απαίτησαν ίσα δικαιώματα για τις αναπληρώτριες/ές με αυτά των μόνιμων συναδέλφων τους. Ιδιαίτερα για τις αναπληρώτριες εκπαιδευτικούς, που το καθεστώς της ελαστικής εργασίας των συμβασιούχων τις δυσκολεύει να γίνουν μητέρες, απαίτησαν να ληφθούν όλα τα μέτρα, ώστε να εξασφαλιστεί σε όλες το δικαίωμα στη μητρότητα! Καταδίκασαν το γεγονός ότι ακόμα και η άδεια ανατροφής των 3,5 μηνών, που θεσμοθέτησε πρόσφατα η κυβέρνηση, δε χορηγείται από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σε αναπληρώτριες που έχουν κάνει χρήση του μειωμένου ωραρίου, του μόνου που δικαιούνταν ως τότε, έστω και για μια μέρα και απαίτησαν να αρθεί κάθε πρόσχημα και δοθεί σε όλες!

Η υπουργός Εργασίας κ. Έφη Αχτσιόγλου παρέπεμψε την αντιπροσωπεία των παραπάνω φορέων στον ΓΓ του υπουργείου, Αν. Νεφελούδη, ο οποίος απέφυγε να απαντήσει για τα δίκαια αιτήματα της κινητοποίησης, με το πρόσχημα ότι δεν αφορούν το υπουργείο Εργασίας αλλά το υπουργείο Παιδείας. Είναι η γνωστή τακτική από τον Άννα στον Καγιάφα! Έτσι για χρόνια τώρα το Υπ. Παιδείας μας παραπέμπει στο Υπ. Εργασίας και ανάποδα, προφασιζόμενο το καθένα ότι δεν είναι δική του υπόθεση! Μόνο που η κυβέρνηση είναι μία και βαθιά αντιλαϊκή, ενώ κάθε τι που αφορά την εργασία είναι αυτονόητα και αρμοδιότητα του Υπ. Εργασίας! Ας τα αφήσουν λοιπόν αυτά!

Τα ίδια μας έλεγαν και για την άδεια ανατροφής, ότι τάχα δε γίνεται γιατί δεν το επιτρέπει το ΕΣΠΑ και παρέπεμπε ο ένας υπουργός στον άλλον! Όταν όμως ένιωσαν τη δύναμή μας με τους αγώνες μας, τότε ψήφισαν τους 3,5 μήνες άδεια ανατροφής για τις αναπληρώτριες μητέρες! Άρα να που γίνεται!

Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους, ως την ικανοποίηση των αιτημάτων μας! Ως την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτριών/τών με των μονίμων και τελικά ως τη μονιμοποίηση των 30.000 συμβασιούχων εκπαιδευτικών, για να καλυφθούν οι μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και για να σταματήσει η ομηρία και περιφορά των συναδέλφων μας ανά τη χώρα.

Οι εκπρόσωποι των φορέων δήλωσαν ξεκάθαρα ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί πολύμορφα για τα δικαιώματα των αναπληρωτριών στην εργασία και τη μητρότητα.

Σε κάθε περίπτωση οι φορείς αυτοί απαιτούν την ικανοποίηση του συνόλου των αιτημάτων τους και ιδιαίτερα άμεσα απαιτούν:

  • Εδώ και τώρα πλήρη εξίσωση των αδειών των αναπληρωτών με των μονίμων!
  • Κανένας αναπληρωτής/τρια να μη μείνει χωρίς επίδομα ανεργίας το καλοκαίρι!
  • Καμία ώρα προϋπηρεσίας χαμένη λόγω ασθένειας και αδειών!                                                             

 

28/3/2019

Ορισμένες πλευρές για τη λεγόμενη «περιγραφική αξιολόγηση»

Α.Σ.Ε. ψηφ. που στηρίζει το ΠΑΜΕ

Ορισμένες πλευρές για τη λεγόμενη «περιγραφική αξιολόγηση»

 

Είναι σε εξέλιξη αυτό το διάστημα οι επιμορφώσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών από τα ΠΕΚΕΣ για την προετοιμασία της εφαρμογής “Περιγραφική Αξιολόγηση στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση”. Οι στόχοι αυτής, όπως αναφέρονται στον Οδηγό, είναι “η ολόπλευρη ανάπτυξη, η εξατομικευμένη και αναλυτική ανατροφοδότηση, η συνεργατική και κοινωνική μάθηση, η διαφοροποίηση και εξατομίκευση της διδασκαλίας και η ουσιαστική ισότητα ευκαιριών».

Θα θέλαμε να θέσουμε προς τους συναδέλφους ορισμένα ζητήματα για συζήτηση και προβληματισμό:

  1. Η αξιολογική διαδικασία, είτε είναι ποσοτική είτε είναι ποιοτική, είτε βάζει βαθμούς είτε περιγράφει τον μαθητή, αποτιμά το αποτέλεσμα της μαθησιακής διαδικασίας και δε διαμορφώνει, από μόνη της, τις προϋποθέσεις για όλα τα παραπάνω. Οι διαφορετικές αφετηρίες από τις οποίες ξεκινά ο κάθε μαθητής, οι ταξικές ανισότητες, που εκφράζονται και μέσα στις σχολικές τάξεις, η ίδια η φυσιογνωμία του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, που αναπαράγει τις ανισοτιμίες που υπάρχουν μέσα στην κοινωνία, όλα αυτά δεν εξαλείφονται, ούτε αμβλύνονται από τον τρόπο που θα γίνεται η τελική αξιολόγηση των μαθητών. Οι ελλείψεις στα σχολεία, τα μεγάλα κενά, οι απαράδεκτες υποδομές, η υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής, η μετατροπή των Συλλόγων Διδασκόντων σε «πολυεργαλεία», που επωμίζονται ευθύνες που δεν τους αναλογούν (π.χ. Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης), τα αναλυτικά προγράμματα και τα «προβληματικά» σχολικά εγχειρίδια, όλα τα αποτελέσματα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, είναι που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό τα «αποτελέσματα» της παιδαγωγικής πράξης και όχι τρόπος αξιολόγησης των μαθητών.
  2. Η περιγραφική αξιολόγηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει με ένα μαγικό τρόπο μια σειρά προβλήματα που εμφανίζονται στη σχολική πράξη π.χ. ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών, βαθμοθηρία, αδιαφορία για μια σειρά γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται για το «άκρον άωτον» της υποκρισίας να λέγονται αυτά από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αλλά και διάφορους υποστηρικτές της, την ίδια στιγμή που με το σχέδιο για το νέο Λύκειο στην ουσία επιβάλλεται ένα άκρως ανταγωνιστικό και εξετασιοκεντρικό σχολείο, καταργείται η όποια γενική μόρφωση, μπαίνουν εξετάσεις (με ενιαία θέματα ανά ομάδα σχολείων) ακόμα για την απόκτηση του απολυτήριου του Λυκείου! Ο ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα, η απαξίωση της γνώσης και η αντικατάστασή της από τις «λεγόμενες» δεξιότητες, η καλλιέργεια του ατομικού δρόμου προς την «επιτυχία» αποτελούν δομικά στοιχεία της κοινωνίας και του σημερινού σχολείου. Η λογική αυτή διαπερνά τα αναλυτικά προγράμματα, τα σχολικά βιβλία, την ίδια τη λειτουργία του σχολείου. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε όλα τα σχολικά εγχειρίδια των προηγούμενων κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ (πλην μαθηματικών της Ε’ Δημοτικού). Δε θέλησε και όχι δεν πρόλαβε να τα αλλάξει, γιατί αποδέχεται τον γενικό προσανατολισμό τους. Ο ίδιος ο εκπαιδευτικός, πριν μπει στη σχολική τάξη, καλείται και ο ίδιος να εμπεδώσει μια κουλτούρα σκληρού ανταγωνισμού μέσα από ένα «αέναο» κυνηγητό προσόντων και πιστοποιήσεων (βλ. νέο νόμο Γαβρόγλου για «προσλήψεις και διορισμούς»). Αλήθεια όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι βαδίζουμε σε ένα «συνεργατικό» σχολείο των «ίσων ευκαιριών» και πως η περιγραφική αξιολόγηση θα είναι το επιστέγασμα στο σχολείο αυτό;  
  3. Η περιγραφική αξιολόγηση θα έχει απλά στόχο την ουσιαστική ενημέρωση των γονιών και των ίδιων των μαθητών για μια σειρά πλευρές της σχολικής επίδοσης και συνολικά της σχολικής ζωής; Αυτό ούτως ή άλλως δε γίνεται και σήμερα και αρκετά εξαντλητικά; Άλλος είναι ο στόχος! Η περιγραφική αξιολόγηση δε θα είναι μια απλή αποτύπωση της γνώμης του εκπαιδευτικού σε ένα φύλλο χαρτί. Θα υλοποιείται στη βάση συγκεκριμένης φόρμας για κάθε τάξη (κεντρικά καθορισμένη) στην οποία θα αποτυπώνονται αναλυτικά μια σειρά δείκτες, που θα αφορούν όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και συνολικά την προσωπικότητα του μαθητή. Μήπως έτσι η περιγραφική αξιολόγηση «σκανάρει» πιο αποτελεσματικά τις δεξιότητες του σημερινού μαθητή, αυριανού εργαζόμενου; Στον προβληματισμό των κυρίαρχων επιτελείων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ το θέμα δεν μπαίνει στο αν η αριθμητική βαθμολογία λειτουργεί αντιπαιδαγωγικά, αλλά στο αν τελικά «επαρκεί» για να κατατάξεις τους μαθητές. Ο βασικός μας προβληματισμός είναι εάν τελικά με τη γενίκευση της περιγραφικής αξιολόγησης, στα πλαίσια του σημερινού σχολείου, οδηγούμαστε σε μια πιο «σκληρή», πιο ολόπλευρη και ποιοτικά διαβαθμισμένη κατάταξη – διαφοροποίηση των μαθητών! Μια αξιολόγηση που θα τους ακολουθεί σε όλη τους τη ζωή!
  4. Η κυβέρνηση και το  Υπουργείο Παιδείας έχουν δώσει δείγματα νομοθετικής γραφής, για το κατά πόσο κόπτονται για την αναβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, για το ευνοϊκό παιδαγωγικό περιβάλλον που καλούνται  να προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί. Κινήθηκαν στην κατεύθυνση της παραπέρα υποβάθμισης, της υποχρηματοδότησης των σχολείων. Για το όποιο εργαλείο παιδαγωγικής αξιολόγησης των μαθητών θα είχε ουσία να συζητάμε στο βαθμό που θα άλλαζαν ή θα βελτιώνονταν οι όροι για την αξιοποίησή του, δηλαδή η ίδια η σχολική πραγματικότητα. Ένα ελάχιστο βήμα π.χ. είναι οι  μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, τα ολιγομελή τμήματα, η διαμόρφωση του περιεχομένου των μαθημάτων με ορθολογικό και επιστημονικό τρόπο, η πλαισίωση της διαδικασίας  από επιστημονικές ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς), ο κάθε επιστήμονας να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο, οι δομές ειδικής αγωγής να λειτουργούν σε κάθε σχολική μονάδα με το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, να εντάσσονται όλοι οι μαθητές στη δομή που έχουν ανάγκη, να ενταχθούν ουσιαστικά οι πρόσφυγες και οι μετανάστες στην εκπαίδευση.

Το πραγματικό δίλημμα λοιπόν δεν είναι:  «βαθμολογική ή περιγραφική αξιολόγηση των μαθητών» αλλά:  «σχολείο της αγοράς, των ταξικών φραγμών και της ημιμάθειας ή  σχολείο που θα έχει στόχο την ολόπλευρη μόρφωση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών»;

Καθήκον όλων των εκπαιδευτικών είναι να περιγράψουμε και να αξιολογήσουμε τις πραγματικά σύγχρονες ανάγκες των μαθητών μας και να αγωνιστούμε γι” αυτές! Να συμπληρώσουμε, αγωνιστικά, με πλήρη συναίσθηση του ρόλου μας το έντυπο της μέλλοντός τους,  για μια ζωή με δικαιώματα!

Αθήνα, 29/3/2019

Ψήφισμα αλληλεγγύης

Καμία έφεση δεν αλλάζει τη στάση της εργοδοσίας

Αλληλεγγύη στην απολυμένη και απαίτηση για πλήρη δικαίωσή της

Καταδικάζουμε τον εργοδότη της εταιρείας VresNET (εταιρεία τηλεφωνικού καταλόγου στην Καλλιθέα, Αθήνα) Ηρακλή Μπάμζα, ο οποίος (κατα το έτος 2017) απέλυσε έγκυο εργαζόμενη στον έβδομο μήνα εγκυμοσύνης και στην συνέχεια απέλυσε τρεις ακόμα εργαζόμενους από την εταιρεία που τόλμησαν να μιλήσουν για το αυτονόητο, υπερασπιζόμενοι τη συνάδελφό τους.

Στη συνέχεια, και σε ένα όργιο αυταρχισμού, ο εργοδότης προχώρησε και σε μηνύσεις. Εκτός από τις απανωτές μηνύσεις στην ίδια την εργαζόμενη για πολλούς και διάφορους ψευδείς λόγους, έχει επίσης καταθέσει: μια μήνυση σε συνάδελφο μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΗΠ και μια στην συνάδελφο που κατέθεσε υπέρ της εργαζόμενης εγκύου στην επιθεώρηση εργασίας! Οι δύο εργαζόμενοι που μηνύονται για την αυτονόητη συμπαράστασή τους στην απολυμένη συμμετέχουν στο συνδικάτο ΣΕΤΗΠ.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο ίδιος άνθρωπος, την άνοιξη του 2018 μήνυσε και ολόκληρο το ΔΣ της Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καθώς και μία σειρά άλλων σωματείων, κοινωνικοπολιτικών συλλογικοτήτων και μέσων μαζικής ενημέρωσης επειδή τόλμησαν να εκφράσουν και αυτές την αλληλεγγύη του στην εργαζόμενη!

Μηνύσεις, οι οποίες δεν σταματούν ακόμα και όταν εκδικάζεται η υπόθεση και έχει ως αποτέλεσμα τη δικαίωση της εργαζόμενης και την επιβολή αποζημίωσης από τον εργοδότη προς την απολυμένη. Από τη στιγμή της δικαίωσης της εργαζόμενης μέχρι και σήμερα ο κ. Μπάμζας, δεν σταμάτησε να μηνύει συναγωνιστές και μέλη της οικογένειας της Αριστέας, ενώ παράλληλα δεν έχει καταβάλλει δραχμή από τις αποζημιώσεις που δικαιούται η εργαζόμενη.

Στον αντίποδα όλων αυτών, επιμένει να αμφισβητεί την καταδικαστική σε βάρος του απόφαση ασκώντας έφεση. Στην εκδίκαση της υπόθεσης ο εργοδότης ήταν απών, μιας και δεν μπορούσε να υπερασπιστεί τις πράξεις του. Αυτές οι πράξεις του είναι που τον καταδικάζουν και καμία έφεση δεν μπορεί να τις αλλάξει. Καλούμε το δικαστήριο, να δικαιώσει για άλλη μια φορά την εργαζόμενη, η οποία έχει μαζί της όχι μόνο το δίκιο με το μέρος της, αλλά και την αλληλεγγύη όσων συνυπογράφουμε αυτό το ψήφισμα.

 

Η αδιαλλαξία της εργοδοσίας συνοδεύεται με την επίθεση στη μητρότητα, η οποία επιτείνεται και με την απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου (σύμφωνα με το οποίο σε περίπτωση ομαδικών απολύσεων μπορούν να συμπεριληφθούν και γυναίκες σε εγκυμοσύνη), αλλά και με την τρομοκράτηση των εργαζόμενων, πρακτικές που δεν πρέπει να μείνουν αναπάντητες από το εργατικό κίνημα.

Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στην απολυμένη εργαζόμενη και στους συναδέλφους που μηνύθηκαν. Δηλώνουμε την στήριξη μας σε κάθε εργαζόμενο που διεκδικεί τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας του, που παλεύει ενάντια στην εργοδοτική τρομοκρατία, που υπερασπίζεται τα εργατικά δικαιώματα.

Να μην αφήσουμε αναπάντητο να πράττει κάποιος το αυτονόητο και να μηνύεται για τον αγώνα του! Καμία απειλή, καμία απόλυση, καμιά αυθαιρεσία να μην μείνει αναπάντητη. Ο εργοδότης να πληρώσει τα όσα ορίζει η δικαστική απόφαση, στην εργαζόμενη.

 

  • Απαιτούμε την πλήρη δικαίωση της απολυμένης εργαζόμενης! Σεβασμό στη μητρότητα και τα δικαιώματα των γυναικών.
  • Απαιτούμε την άμεση απόσυρση των μηνύσεων! Κάτω τα χέρια από όποιον και όποια αντιστέκεται.

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου μας καταγγέλλει τη θρασύδειλη δράση φασιστοειδών που λέρωσαν με φασιστικά συνθήματα το 4ο ΓΕΛ Πετρούπολης απειλώντας την καθηγήτρια του σχολείου και Γραμματέα της τοπικής ΕΛΜΕ και συνδικαλίστρια του ΠΑΜΕ, Αθανασία Ρήγα, ότι θα πεθάνει.
Δηλώνουμε την αμέριστη συμπαράσταση στη συνάδελφο και καλούμε τους συλλόγους γονέων και τους συναδέλφους μας να απομονώνουν τα φασιστικά στοιχεία.
Δε θα επιτρέψουμε να περάσει το μίσος και οι απειλές των φασιστών στα σχολεία μας.

ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΝ ΟΙ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΩΝ ΦΑΣΙΣΤΩΝ
ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ!

Σχετικά με την εγκύκλιο για την ίδρυση ή κατάργηση τμημάτων ένταξης

 Σχετικά με την εγκύκλιο για την ίδρυση ή κατάργηση τμημάτων ένταξης

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο υπ’ αριθ. 36380/Δ3/03-07-2019, το Υπουργείο Παιδείας απευθύνει κάλεσμα προς τα σχολεία να καταθέσουν  προτάσεις,  εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που η εγκύκλιος ορίζει,  για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης  και στη Π.Ε. και στη Δ.Ε.

Καταρχήν, εκτός των παιδαγωγικών προοϋποθέσεων που ορίζονται,  θεωρούμε απαράδεκτη την ξεχωριστή αναφορά για τους Δήμους με την επισήμανση ότι ως προαπαιτούμενο για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση δαπάνης  με αυστηρούς όρους για λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων τμημάτων Ένταξης  από τη αρμόδια Ενιαία Σχολική Επιτροπή Π.Ε. και Δ.Ε. Εκπαίδευσης. Θέτουν δηλ. ως προυπόθεση, για την ίδρυση και τη λειτουργία αναγκαίων δομών για παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη χρηματοδότηση από τους Δήμους, μεταφέροντας  έτσι την δική τους κυβερνητική  ευθύνη , ενώ είναι γνωστό ότι οι κρατικές επιχορηγήσεις προς τις Σχολικές Επιτροπές έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια κατα 60%. Ειναι προφανής η σημασία που δίνουν και με αυτόν τον τρόπο στην Ειδική Αγωγή.

Παρά τις δυσκολίες και τις ελλείψεις , το έργο που επιτελείται στα τμήματα ένταξης είναι σημαντικό καθώς αποτελούν τη βασική δομή παροχής ειδικής αγωγής  στο γενικό σχολείο.

Η συγκεκριμένη εγκύκλιος όμως,  αφήνει εκτός της  άσκησης του δικαιώματος της αίτησης            για ίδρυση Τμημάτων  Ένταξης σχεδόν όλα τα Νηπιαγωγεία της χώρας μας, αφού η καταληκτική  ημερομηνία που θέτει για κατάθεση  αίτησης είναι πολύ πριν ξεκινήσουν οι εγγραφές ,καθώς επίσης , δεν έχει ολοκληρωθεί  και η διαδικασία  για  αρκετά παιδιά που έχουν απευθυνθεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς  στα αρμόδια ιατροπαιδαγωγικά  κέντρα η στα ΚΕΣΥ  (πρώην ΚΕΔΔΥ) για  γνωμάτευση.

Πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι η δημιουργία τμημάτων ένταξης και στελέχωσής τους με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, σε κάθε Νηπιαγωγείο και σε κάθε  Δημοτικό Σχολείο με βάση τις παιδαγωγικές και επιστημονικές ανάγκες των παιδιών και όχι με βάση την εξοικονόμηση πόρων και προσωπικού. Ειδικά για τα Νηπιαγωγεία, που είναι ο πρώτος χώρος υποδοχής, απαιτείται να είναι ανοιχτή η ημερομηνία κατάθεσης αίτηματος ίδρυσης Τμήματος Ένταξης.

Καλούμε τις/τους Νηπιαγωγούς του Συλλόγου μας να αποστείλουν άμεσα  αίτημα για δημιουργία Τμήματος Ένταξης με αντίγραφο πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων, όπου θα αναφέρουν την αναγκαιότητα δημιουργίας Τ.Ε. ,διότι δεν μπορούν να ξέρουν τον αριθμό των παιδιών που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποσήριξης και όπου απαιτείται είτε σε Νηπιαγωγείο , είτε σε Δημοτικό Σχολείο  να κατατεθεί αίτημα για δημιουργία δεύτερου Τμήματος Ένταξης.