Το μόνιμο προσωπικό προϋπόθεση για ουσιαστική Ειδική Αγωγή

ΕΕΠ/ΕΒΠ

Ενημέρωση για τη συνάντηση του ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής

Η συνάντηση του νέου ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, στις 13/7/17, με τον διευθυντή ειδικής αγωγής είχε μεταξύ άλλων και τον χαρακτήρα της «γνωριμίας». Βέβαια, μας είναι αρκετά γνώριμη η πολιτική του Υπουργείου τα τελευταία δύο χρόνια – όπως άλλωστε και συνολικά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ – (απόλυτη συνέχεια όλων των προηγούμενων πολιτικών) την οποία βιώνουμε καθημερινά, ακόμα πιο έντονα όλοι οι απολυμένοι αναπληρωτές αυτή την περίοδο. Αντίστοιχα, γνώριμα είναι και τα δικά μας κεντρικά αιτήματα στο Υπουργείο, μέσα από τη δράση και τις κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών. Εύκολα μαντεύει κανείς πως γνώριμες ήταν και οι απαντήσεις που δόθηκαν για άλλη μια φορά ως προς το πιο ουσιώδες ζήτημα… Ήδη από την αρχή έγινε ξεκάθαρο από τον διευθυντή της ειδικής αγωγής πως δεν υπάρχει η παραμικρή διάθεση για μόνιμους διορισμούς! Αντιθέτως, φαίνεται πως είναι πεπεισμένοι να συνεχίσουν χωρίς «εκπτώσεις» αυτή την πολιτική των ΕΕ-ΟΟΣΑ, νυν και πρώην κυβερνήσεων, που μας έχει βαλτώσει για μια «δίκαιη ανάπτυξη» και μια «παραγωγική ανασυγκρότηση», η οποία όμως δε θα έχει μονιμοποιήσεις μέχρι το 2019 και μάλιστα για πρώτη φορά με νόμο (Μάρτης 2017)! Είναι εντυπωσιακό πως, σύμφωνα με τον διευθυντή ειδικής αγωγής, θα έπρεπε να χαιρόμαστε για την ψήφιση εκείνης της τροπολογίας διότι ρύθμιζε θέματα του ΕΕΠ/ΕΒΠ. Εμείς μεροληπτώντας μάλλον επικεντρωθήκαμε στο γεγονός πως δε θα γίνουν διορισμοί για τα επόμενα 2 χρόνια (τουλάχιστον) και κινητοποιηθήκαμε ενάντια στο υπουργείο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο κ. Κασσιανός έθεσε με ειλικρίνεια το γεγονός πως οι μόνιμοι διορισμοί στην παιδεία είναι κάτι που ξεπερνάει τον ίδιο αλλά και τον Υπουργό Παιδείας! Και όντως, ο ρόλος τους είναι ξεκάθαρος… η υλοποίηση μέχρι κεραίας όλων των αντεργατικών μέτρων που έχουν ψηφιστεί μέχρι τώρα και όχι η κάλυψη των παιδαγωγικών αναγκών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η στήριξη των γονιών τους, η εργασία με δικαιώματα για τους παιδαγωγούς τους. Στη συνέχεια ο διευθυντής Ε.Α. – χωρίς να δεσμευτεί – ενημέρωσε πως οι οριστικοί πίνακες προγραμματίζεται να βγουν ως τις 6/9/17, μαζί με των υπόλοιπων εκπαιδευτικών. Ο χρόνος των προσλήψεων θα εξαρτηθεί από το πως θα προχωρήσει ο έλεγχος από ΑΣΕΠ και ΠΔΕ και από το πότε ακριβώς θα εκταμιευθούν τα χρήματα από τα δυο προγράμματα ΕΣΠΑ. Αναφέρθηκε πως οι πιστώσεις θα κινηθούν στα περσινά επίπεδα. Ενημέρωση υπήρξε και για την πρόθεση να κατατεθεί τροπολογία, στο ν/σ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, όπου θα δίνει τη δυνατότητα να τοποθετηθούν Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι σε γενικά σχολεία για τη στήριξη ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων. Ωστόσο, δε μίλησε για προσλήψεις επιπλέον προσωπικού ΕΕΠ, με τους συναδέλφους να μοιράζονται στα δυο και να γυρνάνε στα αντίστοιχα σχολεία, λόγω έλλειψης σταθερού προσωπικού. Πάραυτα, η κυβέρνηση κόπτεται για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες. Ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική δουλειά, χωρίς μόνιμο προσωπικό ΕΕΠ στα σχολεία δε μπορεί να γίνει. Στη συνάντηση συζητήθηκε και το θέμα του ολοήμερου στα ειδικά δημοτικά και νηπιαγωγεία. Είναι ξεκάθαρο πως δεν πρόκειται να υπάρξει επιπλέον προσωπικό στα σχολεία για να στηρίξει ένα ουσιαστικό ολοήμερο πρόγραμμα. Σύμφωνα με την ενημέρωση που δόθηκε, η λογική θα είναι αυτή που ισχύει και στα γενικά σχολεία, όπου κάθε μέρα θα εναλλάσσονται από ένα μέλος ΕΕΠ, ΕΒΠ και εκπαιδευτικός. Εκεί που δε λειτούργησαν πέρυσι ολοήμερα τμήματα θα αργήσουν πιθανά να ξεκινήσουν τη φετινή χρονιά, μέχρι να λυθεί και το ζήτημα με τη μεταφορά των μαθητών, η οποία σε πολλές περιπτώσεις καθυστερεί σημαντικά. Ως προς το περιεχόμενο, φαίνεται πως το ολοήμερο σχολείο το οποίο θα κληθούμε να στηρίξουμε, απέχει έτη φωτός από μια ουσιαστική διευρυμένη λειτουργία του ειδικού σχολείου που θα έχει στόχο την κάλυψη των ιδιαίτερων αναγκών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σε ένα σχολικό περιβάλλον που θα έχει και τις ανάλογες εγκαταστάσεις για τα παιδιά αυτά και που θα διασφαλίζει και ζητήματα υγείας που πιθανά θα υπάρξουν (ιδιαίτερη μέριμνα για σχολικούς νοσηλευτές) και φυσικά θα λαμβάνει υπόψη το εργασιακό ωράριο των γονιών. Η διευρυμένη αυτή λειτουργία δε μπορεί να έχει καμία σχέση με αυτό το «ολοήμερο» που καταλήγει να μην παίζει ουσιαστικά τον παιδαγωγικό του ρόλο, χωρίς μόνιμο προσωπικό, που εξοντώνει τα παιδιά και δεν εξυπηρετεί τους εργαζόμενους γονείς. Αναφορά έγινε και στο ζήτημα που έχει προκύψει από το ΙΕΠ και τις αξιολογήσεις των μεταπτυχιακών. Ο διευθυντής ειδικής αγωγής ανέφερε πως τακτική του ΙΕΠ είναι να αξιολογεί τον κάθε υποψήφιο ατομικά. Αυτό πρακτικά ερμηνεύεται (σύμφωνα με το ΙΕΠ και τον κ. Κασσιανό) πως το ΙΕΠ έχει τη δυνατότητα δύο υποψηφίους με ίδιο πτυχίο και μεταπτυχιακό να τους αξιολογήσει διαφορετικά, ανάλογα από τα μαθήματα επιλογής που έχουν πάρει και τη διπλωματική εργασία που έχουν εκπονήσει!!! Το πρόβλημα της ίσης αντιμετώπισης των συναδέλφων με μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών είναι τεράστιο. Όσον αφορά την αναβάθμιση του ρόλου των μελών ΕΒΠ, καθώς και τη μετατροπή τους σε ΤΕ, ο κ. Κασσιανός αναφέρθηκε σε γραφειοκρατικά ζητήματα που στέκονται εμπόδιο, καθώς και στο κομμάτι της παιδαγωγικής επάρκειας το οποίο θεωρείται από το υπουργείο αναγκαίο για τη μετατροπή από ΔΕ σε ΤΕ, όπως αντίστοιχα και για τις ειδικότητες των συναδέλφων που είναι ΤΕ για να γίνουν ΠΕ. Και εδώ τα έξοδα επιβαρύνουν τον κάθε συνάδελφο ατομικά! Το θέμα παραπέμφθηκε λόγω χρόνου σε επόμενη συνάντηση. Η όλη λογική που ακολουθεί το ΙΕΠ αλλά και η λογική της παιδαγωγικής επάρκειας μέσα από ετήσια προγράμματα, ενισχύουν ξεκάθαρα το εμπόριο γύρω από τα απαιτούμενα κάθε φορά προσόντα. Και όσο απομακρυνόμαστε από το κεντρικό ζήτημα των μόνιμων διορισμών τόσο θα εντείνονται τέτοιες λογικές. Τόσο θα μας έχουν μεταξύ μας διασπασμένους σε συζητήσεις περί μορίων, αντί ενωμένοι να αντιτάξουμε το δικό μας μέτωπο κόντρα σε αυτή την πολιτική και να διεκδικήσουμε αυτό που σήμερα είναι ρεαλιστικό και αναγκαίο! Αυτό που θα καλύψει τις ανάγκες των μαθητών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και τις ανάγκες των γονιών τους. Αυτό που θα βγάλει εμάς επιτέλους από την ομηρία της εποχιακής δουλειάς του αναπληρωτή. Μόνιμη, σταθερή και αξιοπρεπή δουλεία με δικαιώματα! Οι σημερινές μας ανάγκες χρειάζονται να γίνουν υπόθεση του κάθε μέλους ΕΕΠ/ΕΒΠ, ο καθένας μας να κινητοποιηθεί σε αυτή την κατεύθυνση και να τις διεκδικήσει, σε συμμαχία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών. Οι αντιπρόσωποι της ΑΣΕ θα καταβάλουν όλες τους τις δυνάμεις σε αυτή την κατεύθυνση, της οργάνωσης και της δράσης του κλάδου. Η δράση των μελών θα είναι η δύναμη της Ομοσπονδίας, όπως και κάθε Περιφερειακού Συλλόγου.

Ιούλιος, 2017

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΜΕ ΣΔΙΤ

Ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων στην εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ»

 

Παρουσιάζουν ένα «παραμύθι» κρύβοντας επιμελώς το «δράκο», είναι το σχόλιο τωνεργαζομένων της εταιρείας «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» (ΚτΥπ), σχετικά με τηνκατασκευή σχολείων με Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). 

Οι εργαζόμενοι στην ΚτΥπ, με μια αναλυτική ανακοίνωση στα τέλη του προηγούμενου μήνα, παίρνουν θέση και επισημαίνουν μια σειρά πλευρές που αναδεικνύονται από τα σχολεία των ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση σημειώνουν:

«Τις τελευταίες μέρες δεχόμαστε ομοβροντία δημοσιευμάτων, δηλώσεων και ημερίδων που «ξαναζεσταίνουν» το μοντέλο των ΣΔΙΤ. Η αφορμή δόθηκε με τα εγκαίνια ομάδας σχολείων στην Αττική που έγιναν με ΣΔΙΤ, όπως έγινε και στις 21/6 στο ΤΕΕ-ΣΕΚ Μεγάρων. Οι εργαζόμενοι στις ΚτΥπ (πρώην ΟΣΚ, ΘΕΜΙΣ, ΔΕΠΑΝΟΜ, τεχν. ΚΕΔ) είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας στην κατασκευή σχολείων με ΣΔΙΤ ήδη από το 2007, που η τότε κυβέρνηση είχε αποφασίσει την κατασκευή δεκάδων σχολείων με αυτό το «μοντέλο» και με τα γνωστά επιχειρήματα: Οτι διασφαλίζεται χρηματοδότηση και με συμφέροντες όρους σε περίοδο έλλειψης κρατικών κονδυλίων. Οτι τα σχολεία θα κατασκευαστούν πιο γρήγορα και πιο ποιοτικά. Οτι η καθαριότητα, φύλαξη και συντήρηση θα είναι εξασφαλισμένα για 25 χρόνια.

Τίθεται το ερώτημα: Μήπως τελικά είναι «προκατειλημμένοι» φορείς όπως το Σωματείο μας ή η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων (ΑΣΓΜΕ), που διαφωνούν και αντιτίθενται στα ΣΔΙΤ; Ακόμα και το ΤΕΕ σε ημερίδα του καταλήγει ότι ειδικά για μη ανταποδοτικά έργα και κτίρια όπως τα σχολεία, η μέθοδος των ΣΔΙΤ είναι ασύμφορη και οικονομικά, αφού μεταθέτει τα κόστη στο μέλλον με τους ανάλογους τόκους».

Υπάρχει πλέον εμπειρία στους εργαζόμενους της ΚτΥπ

«Επειδή υπάρχει πλέον εμπειρία στους εργαζόμενους στις «Κτιριακές Υποδομές», καθώς – παρότι διαφωνούμε με τα ΣΔΙΤ – κληθήκαμε να τα υλοποιήσουμε, μπορούμε να απαντήσουμε με μερικές αλήθειες:

1. Οι εκάστοτε κυβερνήσεις και διοικήσεις του δημόσιου φορέα, αψηφώντας τις αντιδράσεις των εργαζομένων και τα πραγματικά στοιχεία, έδωσαν «γην και ύδωρ» για να προχωρήσει η κατασκευή σχολείων με ΣΔΙΤ. Τα 14 σχολεία που παραδίδονται αυτή την περίοδο, μπήκαν ή μάλλον εγκλωβίστηκαν στο μοντέλο ΣΔΙΤ το 2007! Επρεπε να περάσουν 10 ολόκληρα χρόνια για να μπορέσουν μαθητές και γονείς να δουν το πολυπόθητο σχολείο που τότε είχαν ανάγκη.

2. Τα περισσότερα από αυτά τα σχολεία επιλέχθηκαν έτσι ώστε να μην έχουν προβλήματα που είναι συνήθη για τις συμβατικές μελέτες, ιδιαίτερα στην Αττική (προβληματικά οικόπεδα, ιδιοκτησιακά, από άποψη μεγέθους, προσανατολισμού, χωροταξίας κ.ά.). Και βέβαια, ακόμα και όταν προέκυψαν στην πορεία κάποια απρόβλεπτα θέματα όπως «αρχαιολογία» ή άλλα, το κόστος και τις καθυστερήσεις τα πλήρωσε εξ” ολοκλήρου το Δημόσιο. Οπως ακριβοπλήρωσε με σχεδόν 1 εκατομμύριο τους εξωτερικούς συμβούλους που «έφτιαξαν» τις συμβάσεις.

3. Η όλη διαδικασία επιβλεπόταν στενά - παρότι δεν προβλεπόταν από τις συμβάσεις ΣΔΙΤ - από τους «τεμπέληδες» μηχανικούς και άλλους εργαζόμενους στον πρώην ΟΣΚ και νυν ΚτΥπ, οι οποίοι μαζί με τις πιεστικές ανάγκες για τα τρέχοντα έργα, κλήθηκαν να κάνουν προμελέτες, «άτυπο» έλεγχο και διορθώσεις στις μελέτες και στενή επίβλεψη στα σχολεία με ΣΔΙΤ, χωρίς βέβαια αυτό να προβληθεί πουθενά, για να μη χαλάσει η προπαγάνδα για το «κακό» Δημόσιο.

4. Οι «κακοί», «αργοί» και εν πολλοίς «άχρηστοι» μηχανικοί και άλλοι εργαζόμενοι της ΚτΥπ, παράλληλα με τα παραπάνω «άτυπα» καθήκοντα, έκαναν εκατοντάδες σχολικά και άλλα κτίρια, εφάμιλλα αν όχι καλύτερα από αυτά των ΣΔΙΤ, αλλά ούτε αυτά βρέθηκε κανένας να τα προβάλει. Ισα – ίσα που κάποιοι υπουργοί, περιφερειάρχες και δήμαρχοι έκοβαν και κόβουν κορδέλες και βάζουν στα προεκλογικά τους φυλλάδια τη δουλειά των εργαζομένων στην ΚτΥπ, «ξεχνώντας» να τους αναφέρουν και καπηλευόμενοι τη δουλειά τους».

Διασφαλίζουν «ζεστό» χρήμα οι επιχειρηματικοί όμιλοι

«5. Εδώ να υπενθυμίζουμε επιγραμματικά ότι οι επιχειρηματικοί όμιλοι που κατασκευάζουν σχολεία με ΣΔΙΤ τα νοικιάζουν για 25 χρόνια στο κράτος και αναλαμβάνουν παράλληλα τη φύλαξη, καθαριότητα και συντήρηση, διαδικασία που τους δίνει «τον πρώτο λόγο» ως ιδιοκτήτες στη λειτουργία των σχολείων.

6. Επίσης να επισημάνουμε ότι ο κατασκευαστικός όμιλος βάζει από ιδίους πόρους περίπου το 16% του συνολικού κόστους, ενώ ο κύριος όγκος της χρηματοδότησης καλύπτεται από τραπεζικούς δανεισμούς, κύρια με εγγύηση του Δημοσίου (Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων – πρόγραμμα JESSICA κ.ά.).

7. Ετσι, ένας επιχειρηματικός όμιλος, και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, διασφαλίζει ότι με την τοποθέτηση ελάχιστων ιδίων πόρων θα έχει σταθερή απόδοση από το κράτος για 25 χρόνια, που κυμαίνεται το μήνα από 40.000 έως και 160.000, ανάλογα με το σχολείο. Παράλληλα βέβαια θα έχει τον πρώτο λόγο – ως ιδιοκτήτης – από το «πού θα μπει ένα καρφί» μέχρι πώς θα αξιοποιούνται οι χώροι του σχολείου, ιδιαίτερα εκτός του προσυμφωνημένου ωραρίου. Παράλληλα υπάρχουν και σειρά άλλων θεμάτων, όπως ότι οι Σχολικές Επιτροπές επιφορτίζονται τους λογαριασμούς ρεύματος, τηλεφώνου κ.ά., οι οποίοι και είναι πολλαπλάσιοι των συμβατικών σχολείων, καθώς στα σχολεία με ΣΔΙΤ προβλέπονται συγκεκριμένα επίπεδα θερμοκρασίας των χώρων, φωτισμού και μάλιστα όλο το 24ωρο για λόγους ασφαλείας κ.ά. Ομως όλα αυτά υποχρεούνται να τα πληρώνουν οι Σχολικές Επιτροπές από τα ψίχουλα που παίρνουν από το κράτος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

8. Ας έρθουμε όμως και στο ερώτημα «τι τους έπιασε σήμερα και ξαναθυμήθηκαν τα ΣΔΙΤ»; Μα το γεγονός ότι έρχεται το «πακέτο Γιούνκερ» που συνεχίζει την πολιτική της Ευρωένωσης και των «θεσμών», για προώθηση και χρηματοδότηση σε οτιδήποτε συμφέρει τα επιχειρηματικά συμφέροντα.Εν προκειμένω είναι ένα πολύ δελεαστικό «φιλέτο» που θα στοχεύσει όχι μόνο στην κατασκευή νέων κτιρίων με ΣΔΙΤ (που πιθανόν εν μέσω κρίσης ενέχει μεγαλύτερα ρίσκα και λιγότερα κέρδη για τα επιχειρηματικά συμφέροντα), αλλά σε «πακέτα» ΣΔΙΤ για «επισκευή, συντήρηση, καθαρισμό και φύλαξη των υπαρχόντων σχολικών αλλά και άλλων δημόσιων κτιρίων». Γι” αυτό, ενώ ο προσεισμικός έλεγχος έπρεπε να προχωρά αυτόνομα σε πανελλήνια κλίμακα με κριτήρια καθαρά κοινωφελή, συνδέθηκε με την ενεργειακή αποτύπωση των κτιρίων, παρότι έχουν διαφορετικό πεδίο εφαρμογής, με αποτέλεσμα να καθυστερεί ανησυχητικά. Η σύνδεση αυτή δεν έγινε τυχαία, αλλά για να δημιουργηθούν συνολικοί φάκελοι των σχολικών κτιρίων και να έχουν πλήρη εικόνα οι επιχειρηματικοί όμιλοι για τις ΣΔΙΤ που θα αναλάβουν. Ετσι – όπως ήδη καταγγείλαμε – υποτάσσουν τη ζωτική και επείγουσα ανάγκη για προσεισμικούς ελέγχους και επισκευές σε σχολεία, νοσοκομεία και άλλα δημόσια κτίρια, στις κερδοσκοπικές «απαιτήσεις» του «πακέτου Γιούνκερ», με αποτέλεσμα σε μία περιοχή και μία περίοδο αυξημένης σεισμικότητας, να ρισκάρουν ανθρώπινες ζωές και σημαντικές καταστροφές. Εξάλλου η «λογική» κυβερνήσεων και διοικήσεων ότι «δεν κάνω ελέγχους αν δεν έχω εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση των επισκευών που θα προκύψουν» είναι ακραία αντικοινωνική και θέτει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Και βέβαια, τα ίδια συμφέροντα και τις ίδιες πολιτικές εξυπηρετεί η ένταξη της ΚτΥπ στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων: Κατάργηση του δημόσιου φορέα, εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση σχολικών κτιρίων, νοσοκομείων και άλλων δημοσίων κτιρίων, προς όφελος μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων».