ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

  Πέμπτη 1 Ιούνη 2017

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Δ.Σ., σας καλεί στην  Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας, την Πέμπτη 1 Ιούνη 2017, στις 8.30 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημ. Σχ. Ηλιούπολης  ( Φλέμιγκ 1 ), με θέματα:

 

ΘΕΜΑ 1Ο : Ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις στη δημόσια εκπαίδευση.

 

ΘΕΜΑ 2ο: Συζήτηση της Ημερήσιας Διάταξης της 86ης Γ.Σ. της ΔΟΕ που θα σας  αποσταλεί.

 

ΘΕΜΑ 3ο :Προτάσεις-ψηφίσματα.

 

 Εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων του Συλλόγου για την 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ, οι οποίοι θα αποφασίσουν τις θέσεις του Κλάδου, θα εκλέξουν το νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ και αντιπροσώπους για το 37ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

 

Η συζήτηση των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης θα γίνει από 8.30 π.μ. ως τις 13.00. Η ψηφοφορία για την εκλογή των αντιπροσώπων θα γίνει από 13.30 ως 18.30.

Δικαίωμα ψήφου και υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλα τα ταμειακώς τακτοποιημένα μέλη του Συλλόγου. Τα ψηφοδέλτια θα σταλούν στο Δ.Σ. ως την Παρασκευή 26 Μάη 2017   στο email του Συλλόγου.

           

Μέλη του Συλλόγου μας είναι ή μπορούν να γίνουν όσοι εκπαιδευτικοί εργάζονται στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, με οποιαδήποτε  ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ  (μόνιμοι, αποσπασμένοι, μεταταγμένοι, αναπληρωτές, ΕΣΠΑ).

Όσοι συνάδελφοι δεν έχουν εγγραφεί ακόμα στο Σύλλογό μας τους καλούμε να γραφτούν  έως και την ημέρα της Γενικής Συνέλευσης 1/6/2017.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την πραγματοποίηση της Γ.Σ. έχει δοθεί συνδικαλιστική άδεια από την Α΄ Δ/νση για τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας. Όσοι συνάδελφοι υπηρετούν στα σχολεία της περιοχής μας  και δεν είναι μέλη του Συλλόγου , δεν καλύπτονται από την παραπάνω άδεια .

 

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι που είτε οφείλουν τη β΄ δόση της συνδρομής τους, είτε δεν έχουν πληρώσει καθόλου, να εξοφλήσουν την οφειλή τους.

Θυμίζουμε, η συνδρομή είναι για τους μόνιμους 28 € και για τους αναπληρωτές 15 €. Για την  ψηφοφορία απαιτείται αστυνομική ταυτότητα.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στη Γ. Σ. και στις εκλογές για την ανάδειξη των Αντιπροσώπων της 86ης ΓΣ του Κλάδου που θα εκλέξουν και το νέο ΔΣ της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Το μοναδικό μας όπλο, απέναντι στην πολύπλευρη επίθεση που δεχόμαστε, είναι το Σωματείο μας.

 

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ!

 

Νέος νόμος για την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων. Ανοίγει το δρόμο για την αξιολόγηση στην Εκπαίδευση!!!

Άλλη μια κυβερνητική απάτη του ΣΥΡΙΖΑ, αυτή του «νέου αέρα» που φύσηξε στα σχολεία με την εκλογή διευθυντών από τους συναδέλφους, διαλύεται αυτές τις μέρες με την κατάθεση και ψήφιση «νέου» νόμου για την επιλογή διευθυντών των σχολικών μονάδων.

Το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με αφορμή την απόφαση του ΣΤΕ να κρίνει αντισυνταγματικό το ν.4327/15 (Μπαλτά – Κουράκη), βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 – Αρβανιτόπουλου). Ας μην ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ όχι απλά δεν κατάργησε κανέναν από τους νόμους των κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ αλλά φρόντισε να θωρακίσει το αντιλαϊκό οπλοστάσιο και με νέους νόμους (ν. 4354/15 – μισθολόγιο/φτωχολόγιο, ν. 4440/2016 – κινητικότητα, ν. 4369/16 – αξιολόγηση στο Δημόσιο) που συμβάλουν στην επίτευξη των αντιδραστικών στόχων και δεσμεύσεων για την εκπαίδευση και συνολικότερα.

Στην ουσία η κυβέρνηση επικαιροποιεί το νόμο 3848/10 της Διαμαντοπούλου. Ένα νόμο που στήριξε και ακόμα «διαφημίζει» η παράταξη της ΠΑΣΚ/ΔΗ.ΣΥ./ΠΕΚ. Πατάει γερά επάνω σε ένα νομοθετικό πλαίσιο που προσαρμόζει και το σχολείο στις ανάγκες τις αγοράς. Βαδίζει σταθερά στης ράγες των κατευθύνσεων της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Αυτή η πολιτική είναι που καθορίζει τελικά το χαρακτήρα του σχολείου άρα και το ρόλο των διευθυντών. Αυτό το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και τις κυβερνητικές πολιτικές θα κληθεί να εφαρμόσει ο Διευθυντής ενός Σχολείου και ακριβώς εδώ θα ελέγχεται από τους ανωτέρους του, το Υπουργείο, την κυβέρνηση.

Συγκεκριμένα με το σχέδιο νόμου:

  • Γίνονται μια σειρά αυξομειώσεις στη μοριοδότηση των «αντικειμενικών κριτηρίων» (επιστημονικά, διδακτικά κ.τ.λ.).
  • Επανέρχεται η «αμαρτωλή» διαδικασία της συνέντευξης από τα ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ με διευρυμένη σύνθεση (5+2 επιπλέον ορισμένα από την κυβέρνηση μέλη).
  • Καταργείται η μυστική ψήφος του συλλόγου διδασκόντων και θεσμοθετείται ο «συμβουλευτικός ρόλος» του συλλόγου που δεν θα μετράει στην τελική βαθμολογία του υποψηφίου. Από τη συνεδρίαση του συλλόγου αποκλείονται οι αναπληρωτές!!

Η κριτική που κάνει στην κυβέρνηση η ΝΔ και η ΔΑΚΕ, για προχειρότητα και «ιδεοληψίες», αλλά και κριτική άλλων δυνάμεων ότι δήθεν γίνονται «βήματα προς τα πίσω», είναι βολική για την κυβέρνηση γιατί κρύβει το γεγονός ότι και με τον προηγούμενο αλλά και με το σημερινό τρόπο επιλογής ο διευθυντής θα κληθεί να υπηρετήσει ένα εκ των προτέρων αντιλαϊκό – αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο. Δεν είναι τυχαίο ότι η επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης είναι μέρος του 4ου Μνημονίου για την εκπαίδευση – τριετές πρόγραμμα πλάι στα ζητήματα της εξοικονόμησης πόρων, την προώθηση της μαθητείας στη Τεχνική Εκπαίδευση, την αυτονομία της σχολικής μονάδας.

Ανοίγει όχι απλά δρόμος αλλά λεωφόρος για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση!!

Η διαδικασία εμπλοκής του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών δεν είναι απλά «καρικατούρα» επειδή η γνώμη του θα λαμβάνεται υπόψη μόνο συμβουλευτικά από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια!! Είναι μέρος της γενικότερης διαδικασίας αξιολόγησης που προωθείται και στην εκπαίδευση. Ο Σύλλογος διδασκόντων θα καλείται σε ξεχωριστή συνεδρίαση να συντάσσει πρακτικό μέσα από το οποίο θα αποτιμά(!!) τη συμβολή στο εκπαιδευτικό έργο, την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση του κάθε υποψηφίου. Η διαδικασία της «φανερής περιγραφικής αξιολόγησης» θα γίνεται στη βάση δεικτών αξιολόγησης μέσω ερωτηματολογίων τα οποία θα αποστέλλονται στα σχολεία μετά από Υπουργική Απόφαση και γνωμοδότηση του Ι.Ε.Π. Η διαδικασία αυτή είναι εφαρμογή ακριβώς των διαδικασιών αξιολόγησης που προβλέπονται στο ν. 4369/16 – Βερναδάκη- για την αξιολόγηση στο Δημόσιο στο τμήμα που αφορά την αξιολόγηση του προϊσταμένου από τους υφισταμένους. Το Σεπτέμβρη του 2017 σχεδιάζουν να βάλουν σε εφαρμογή και το υπόλοιπο κομμάτι της αξιολόγησης. Επιβεβαιώνεται η προειδοποίηση του ΠΑΜΕ ότι ο νόμος Βερναδάκη θα αποτελέσει τον οδηγό για την αξιολόγηση και στην εκπαίδευση. Είναι μεγάλες οι ευθύνες των ηγεσιών σε ΟΛΜΕ – ΔΟΕ που εδώ και μήνες «ποιούν τη νήσσαν» για την αξιολόγηση και λιβανίζουν περί «μη τιμωρητικής αξιολόγησης» και εξαίρεσης των εκπαιδευτικών. Μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκλεγμένος με τη ΔΑΚΕ δήλωσε ότι είναι υπέρ της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας. Στην ΑΔΕΔΥ, ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ, και ΣΥΡΙΖΑ τάχθηκαν υπέρ του ν. Βερναδάκη.

Καλούμε του συναδέλφους να δυναμώσουν τον αγώνα απέναντι στη αντιλαϊκή πολιτική. Απέναντι στο νέο Μνημόνιο για την Παιδεία. Απέναντι στην αξιολόγηση – κρατικό έλεγχο που στόχο έχει την προσαρμογή και του σχολείου στις ανάγκες αναπαραγωγής τους βαρβάρου εκμεταλλευτικού συστήματος.

  • Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να οργανώσουν την πάλη ενάντια στην αξιολόγηση.
  • Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ στα πλαίσια της «αποχής από κάθε διαδικασία αξιολόγησης» που έχει κηρύξει η ΑΔΕΔΥ να καλέσουν τους συλλόγους να μην συντάξουν πρακτικά, να μην συμπληρώσουν ερωτηματολόγια, να μην αξιολογήσουν.

Η υπόθεση της αποτροπής της αντιδραστικής εξέλιξης αφορά και τη στάση των αιρετών στη διαδικασία των συνεντεύξεων, διαδικασία η οποία δεν πρέπει να νομιμοποιηθεί.

Η θέση του ΠΑΜΕ ήταν και είναι:

  • Δε συμμετέχουμε στη διαδικασία αξιολόγησης και σε καμιά περίπτωση, οι αιρετοί που εκλέχθηκαν με τα ψηφοδέλτια που στήριξε το ΠΑΜΕ δεν γίνονται αξιολογητές.
  • Βάζουμε παύλα (-) στη συνέντευξη. Παραβρισκόμαστε στη διαδικασία από τη σκοπιά της καλύτερης αποκάλυψης– ελέγχου– καταγγελίας.

Η ακύρωση των αντιδραστικών εξελίξεων είναι υπόθεση του κινήματος και προφανώς αυτό δεν θα κριθεί μέσα στους τέσσερις τοίχους των ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.

                                                                                     Αθήνα 25 Μάη 2017

Πώς μπορούμε να μιλήσουμε απλά σε μαθητές για φιλοσοφία

Μια απόπειρα με τη βοήθεια του «θείου Αλβέρτου»… Ενα κείμενο που απευθύνεται σε γονείς, δασκάλους, καθηγητές

 

Όποιος συναναστρέφεται σήμερα παιδιά 13 – 14 χρόνων ξέρει ότι δύσκολα παίρνουν να διαβάσουν ένα «εξωσχολικό» βιβλίο, είτε λογοτεχνικό, είτε πολύ περισσότερο φιλοσοφικό ή εν γένει επιστημονικό. Η αποστροφή που γεννά το σημερινό σχολείο για τη γνώση, η αλλοτρίωση σε επίπεδο κοινωνικών σχέσεων, η εμπορευματοποίηση του ελεύθερου χρόνου, η στρεβλή ανάπτυξη και αξιοποίηση του διαδικτύου επιδρούν καθοριστικά ως προς αυτό.

Ομως, δεν πρέπει να παραιτηθούμε από την προσπάθεια να μπολιάσουμε το νεανικό προβληματισμό μ” ένα στέρεο κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο, να εμφυσήσουμε τη δίψα για γνώση. Οσο κι αν το στοίχημα είναι δύσκολο, χρειάζεται να κάνουμε ακόμα περισσότερα σε αυτήν την κατεύθυνση. Για να το κερδίσουμε, πρέπει να επεξεργαστούμε κατάλληλες μεθόδους και μορφές, να ανταλλάξουμε γνώμες και πείρα. Σ” αυτό αποσκοπούν όσα γράφουμε εδώ.

Αν πεις σε μαθητές ευθύς εξαρχής ότι το βασικό ζήτημα της φιλοσοφίας αφορά τη σχέση νόησης και Είναι, το πιθανότερο είναι να σου πουν ότι μιλάς ακαταλαβίστικα και ν” αρχίσουν να ασχολούνται με τα κινητά τους. Κι εδώ που τα λέμε, δίκιο θα “χουν. Είναι άλλο να συζητάς π.χ. για το Αντι-Ντύρινγκ κι άλλο να θες ν” ανοίξουν ένα παράθυρο για να δουν τι έχει να τους προσφέρει η φιλοσοφία και ο μαρξισμός, όχι ως εγκυκλοπαιδική γνώση, αλλά ως οδηγός για τα βήματά τους στη ζωή.

 
Μπορούμε να γνωρίσουμε τον κόσμο; 

 

Αντί, λοιπόν, να αρχίσει κανείς διατυπώνοντας, εν είδει θέσφατου, το βασικό ζήτημα, μπορεί να θέσει το ερώτημα «μπορούμε να γνωρίσουμε τον κόσμο γύρω μας;». Οι πιθανές απαντήσεις ανοίγουν το δρόμο προς την ουσία του ζητήματος. Τι θα σήμαινε το «όχι»; Θα μπορούσε να σημαίνει ότι ο κόσμος είναι τέτοιος που ο άνθρωπος δεν μπορεί να τον γνωρίσει ή ότι ο άνθρωπος είναι φτιαγμένος έτσι που δεν μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο. Ισως κάποιος πιο «ψαγμένος» να πει ότι «αφού κάθε τόσο ανακαλύπτεται κάτι καινούργιο, που βγάζει λάθος όσα πιστεύαμε ως τότε, πώς μπορούμε να ξέρουμε αν πράγματι γνωρίζουμε τον κόσμο;». Από αυτά μπορεί να αναδειχτεί η ουσία της διδασκαλίας του ιδεαλισμού και των παραφυάδων του για τη γνώση. Εύκολα προκύπτει ότι τέτοιες απαντήσεις οδηγούν στη μοιρολατρία, στο να περιμένεις παθητικά τα μελλούμενα και να εναποθέτεις τις ελπίδες σου για να αλλάξει η κατάσταση σε κάποια εξωτερική δύναμη αντί να πάρεις την υπόθεση στα χέρια σου. Κι αυτό σίγουρα είναι κάτι που δεν ταιριάζει σε νέους ανθρώπους!

Από την άλλη, μέσα από την πρακτική του δραστηριότητα ο άνθρωπος μπορεί να επιβεβαιώνει ότι οι γνώσεις του αντιστοιχούν στην πραγματικότητα και γι” αυτό μπορεί χρησιμοποιώντας τες να τον «αλλάξει», για να ικανοποιήσει τις δικές του ανάγκες, τις ανάγκες της κοινωνίας. Βέβαια, υπάρχει μια προϋπόθεση: Η δράση του να παίρνει υπόψη τους νόμους της πραγματικότητας, που ισχύουν ανεξάρτητα από τη θέλησή του. Από εδώ προκύπτει και η ανάγκη να τους μάθουμε, ώστε να μπορούμε να τους χρησιμοποιούμε προς όφελός μας. Πρέπει να γνωρίσουμε, λοιπόν, τον κόσμο, για να μπορέσουμε να τον αλλάξουμε! Ετσι, το «ναι» ανοίγει το δρόμο για τη διαλεκτικοϋλιστική διδασκαλία για τη γνώση. Ο άνθρωπος μπορεί να γνωρίσει τον κόσμο, γιατί είναι μέρος του, «γεννήθηκε» μέσα από αυτόν.

Φυσικά, όταν μιλάμε για τον κόσμο που μας περιβάλλει δεν εννοούμε μόνο τα φυσικά σώματα, αλλά ό,τι είναι αντικειμενικά υπαρκτό: π.χ., σε ένα εργοστάσιο, οι σχέσεις μεταξύ των εργατών και βιομηχάνου είναι εξίσου υλικές.

Το επόμενο βήμα είναι να τεθεί το ερώτημα: Τι προηγείται, ποιο είναι το καθοριστικό, η σκέψη μας (ή το πνεύμα, γενικά) ή ο ίδιος ο κόσμος, η πραγματικότητα που μας περιβάλλει; Αν έχουμε συμφωνήσει στα παραπάνω, η απάντηση θα προκύψει εύκολα, ότι αφετηρία είναι ο ίδιος ο κόσμος. Ετσι πια θα έχουμε προσδιορίσει τα δυο στρατόπεδα και τα παιδιά θα έχουν πάρει θέση σ” αυτό του υλισμού.

 
Αρκεί η εμπειρία για να γνωρίσουμε τον κόσμο;

Πώς, όμως, μπορούμε να γνωρίσουμε τον κόσμο; Οι πρώτες, αυθόρμητες απαντήσεις μάλλον θα αναφέρονται στην παρατήρηση και την εμπειρία: Βλέποντας όσα συμβαίνουν γύρω μας, μαθαίνουμε για αυτά. Μπορούν, όμως, οι αισθήσεις και η εμπειρία να μας δώσουν την πλήρη εικόνα;

Κάθε πρωί βλέπουμε τον Ηλιο ν” ανατέλλει και κάθε βράδυ να δύει. Η παρατήρηση αυτή εύλογα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Ηλιος κινείται γύρω απ” τη Γη, όπως άλλωστε πίστευαν για πολλούς αιώνες. Κι όμως, σήμερα ξέρουμε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αρα η εμπειρία από μόνη της δεν αρκεί. Χρειάζεται, ξεκινώντας από εκεί, να προσπαθήσουμε να αποκαλύψουμε τις πιο ουσιαστικές πτυχές, όσα δε φαίνονται με μια πρώτη ματιά, τους μηχανισμούς που καθορίζουν πώς είναι και πώς εξελίσσονται τα πράγματα κι έτσι να «δέσουμε» τη γνώση μας θεωρητικά.

 
Καλώς τον θείο Αλβέρτο!

Η μονοτονία που μπορεί να έχει μια συζήτηση σε στιλ διάλεξης για ένα τόσο «βαρύ» θέμα δεν είναι ό,τι πιο θελκτικό για έναν μαθητή. Πώς θα μπορούσαμε να τη διανθίσουμε, ώστε το ενδιαφέρον να κρατιέται ζωντανό, αλλά και να αφομοιώνονται καλύτερα όσα λέμε; Χείρα βοηθείας μπορεί να τείνει ο Αϊνστάιν.

Η θεωρίας της Σχετικότητας (Ειδική και Γενική), ένα από τα βάθρα της σύγχρονης Φυσικής, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα δυσπρόσιτης εμπειρικά επιστημονικής θεωρίας. Φυσικά, δεν είναι δόκιμο να μιλήσουμε σε μαθητές Γυμνασίου αναλυτικά για αυτή, όμως κάποιες πλευρές μπορεί να ανοίξουν ζητήματα που μας ενδιαφέρουν. Αλλωστε, ο Αϊνστάιν, ως προσωπικότητα, γοητεύει και μπορεί να λειτουργήσει ως θετικό πρότυπο, πράγμα χρήσιμο στις νεότερες ηλικίες.

Η επανάσταση που επέφερε στη Φυσική είχε ως υπόβαθρο την αμφισβήτηση πολλών από τις «αιώνιες αλήθειες» της μέχρι τότε επιστήμης. Οπως έλεγε κι ο Αϊνστάιν «η επιστήμη και η γνώση πάνε μπροστά μόνο αν αμφισβητήσουμε τους μεγάλους».

Ολο και κάπου θα έχουμε δει την περίφημη εξίσωση E=mc2. Τι εκφράζει επί της ουσίας αυτή; Οτι η ενέργεια και η μάζα (ιδιότητα της ύλης) μετατρέπονται η μια στην άλλη, ούτε γεννιούνται, ούτε καταστρέφονται, αφού η μεταξύ τους αναλογία παραμένει σταθερή. Είναι, δηλαδή, μια απόδειξη ότι στο φυσικό κόσμο ισχύει η θέση που για την υλιστική διαλεκτική έχει γενική ισχύ, ότι η ύλη βρίσκεται σε κατάσταση διαρκούς κίνησης, δηλαδή μεταβολής (αυτή εκφράζει ουσιαστικά η ενέργεια).

Ας πάμε παραπέρα. Παλιότερα ο χώρος και ο χρόνος θεωρούνταν απόλυτοι και ανεξάρτητοι μεταξύ τους και από την ύλη. Ηταν σαν να έχουμε ένα άδειο δοχείο, έτοιμο να δεχτεί ό,τι τοποθετηθεί μέσα του. Ο Αϊνστάιν απέδειξε ότι χώρος και χρόνος (που είναι άπειροι, υπάρχουν αντικειμενικά, δεν είναι δημιουργήματα ή επινοήσεις κανενός) δεν είναι ανεξάρτητοι ούτε μεταξύ τους, ούτε από τα υλικά σώματα (σχήμα 1). Αυτά είναι βασικά στοιχεία της διαλεκτικοϋλιστικής αντίληψης για το χώρο και το χρόνο.

Μια απλή δραστηριότητα βοηθά να το κατανοήσουμε: Παίρνουμε ένα σεντόνι και το τεντώνουμε, τραβώντας από όλες τις μεριές. Τοποθετούμε πάνω του μια σφαίρα. Η παρουσία ενός υλικού σώματος (σφαίρα) καμπυλώνει το χωροχρόνο (σεντόνι). Αν τώρα ρίξουμε στο σεντόνι μπίλιες, θα δούμε ότι η τροχιά και η επιτάχυνσή τους καθορίζονται από το πώς έχει διαμορφωθεί ο χωροχρόνος, ενιαία με την παρουσία του υλικού σώματος (σχήμα 2).

Ας δούμε και κάτι πιο… προκλητικό. Ξέρουμε ότι εφόσον το άθροισμα των γωνιών του είναι 180ο, ένα τρίγωνο δεν μπορεί να έχει δυο ορθές γωνίες. Ομως, ας παρατηρήσουμε μια υδρόγειο σφαίρα: Θα δούμε ότι δυο οποιοιδήποτε μεσημβρινοί είναι κάθετοι στον ισημερινό κι όμως τέμνονται στους πόλους. Σχηματίζονται έτσι τρίγωνα με δυο ορθές γωνίες (σχήμα 3)! Είναι λάθος αυτό που τόσα χρόνια μαθαίνουμε; Οχι, απλώς η Ευκλείδεια γεωμετρία αφορά τα επίπεδα και δεν είναι κατάλληλη για τις καμπυλωμένες επιφάνειες. Οι ιδιότητες αυτών περιγράφονται από μη ευκλείδειες γεωμετρίες κι αφού, όπως είδαμε, ο χωροχρόνος καμπυλώνεται παρουσία ύλης, εκεί έπρεπε να καταφύγει κι ο Αϊνστάιν. Ετσι, βλέπουμε ότι αυτό που ξέρουμε για μια άλλη «περιοχή» της πραγματικότητας δεν αρκεί για να μας δώσει όλες τις ιδιότητες του χώρου και του χρόνου. Χρειάζεται να κάνουμε άλμα για να οδηγηθούμε σε σωστά αποτελέσματα κι όχι να μεταφέρουμε συμπεράσματα άκριτα και μηχανιστικά…

Του
Δημήτρη ΚΟΙΛΑΚΟΥ

Χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή του τριετούς προγράμματος – μνημονίου

Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του τριετούς προγράμματος που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός για την παιδεία, το οποίο αποτελεί και το 4ο μνημόνιο για την Παιδεία που συναποφασίστηκε με τους θεσμούς, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας.

Για να μη μένει καμιά αμφιβολία δε ότι πρόκειται για μνημόνιο, στις εισαγωγικές παρατηρήσεις του σχεδίου της κυβέρνησης αναφέρεται ότι: «Ο ουσιαστικός διάλογος με τους Θεσμούς με μεσο-μακροπρόθεσμη κλίμακα θα πρέπει να συνεχιστεί για να βελτιωθούν όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και σε αυτό το επίπεδο θα πρέπει να γίνουν αμοιβαίες δεσμεύσεις για να εφαρμοστούν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις». Ενώ στη συνέχεια περιγράφεται αναλυτικά ότι βήμα το βήμα, η σταδιακή εφαρμογή του προγράμματος θα είναι σε συνεννόηση με τους θεσμούς.

Επίσης αναφορά γίνεται και στην αναμενόμενη έκθεση του ΟΟΣΑ η οποία θα επικεντρώνεται στα θέματα της αξιολόγησης, της αποκέντρωσης και της αυτονομίας των σχολικών μονάδων και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος. Αν και η έκθεση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα δημοσιευθεί τον Οκτώβρη του 2017, το υπουργείο Παιδείας βάζει μεσοπρόθεσμους στόχους να φέρει το νόμο για την «αυτο-αξιολόγηση» της σχολικής μονάδας τον ερχόμενο Ιούνη και να αρχίσει την εφαρμογή της από το σχολικό έτος 2017-18.

Σε σχέση με τα όσα είχε ανακοινώσει ο πρωθυπουργός για το τριετές πρόγραμμα, στο αναλυτικό χρονοδιάγραμμα των μέτρων εμφανίζονται κάποιες ελαφριές διαφοροποιήσεις. Για παράδειγμα, η εξαγγελία για θεσμοθέτηση υποχρεωτικής διετούς προσχολικής αγωγής, μετατρέπεται τώρα σε «εκτίμηση της ενδεχόμενης ανάγκης επέκτασης της προσχολικής αγωγής», λες και δεν είναι δεδομένη σήμερα η ανάγκη γα επέκταση της υποχρεωτικότητας της προσχολικής αγωγής με την παράλληλη ανάληψη από το κράτος των ευθυνών του για να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες υποδομές, το προσωπικό και κυρίως το ενιαίο, επιστημονικά σχεδιασμένο πρόγραμμα για τις ανάγκες των παιδιών σε αυτές τις ηλικίες.

Αντίστοιχα, η πρωθυπουργική δέσμευση για μείωση του ανώτατου ορίου μαθητών ανά τμήμα στους 22 για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση διατυπώνεται τώρα ως: «Αξιολόγηση του πεδίου εφαρμογής ενός προγράμματος σχολικών συγχωνεύσεων προκειμένου να διευκολυνθεί η σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη»! Δηλαδή, η μείωση των μαθητών ανά τμήμα (που αντικειμενικά δημιουργεί την ανάγκη για περισσότερα τμήματα και εκπαιδευτικούς) θα χρησιμοποιηθεί ως πρόσχημα για νέες συγχωνεύσεις, προκειμένου να εξασφαλιστεί από αυτές επιπλέον προσωπικό, αφού όπως είναι γνωστό δεν προβλέπονται μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών μέσα στην τριετία.

Για τα Γυμνάσια περιγράφονται αλλαγές που έχουν ήδη γίνει από φέτος με τη μείωση ωρών διδασκαλίας και εξετάσεων, ενώ σημειώνεται ότι η ενισχυτική διδασκαλία θα προβλέπεται μετά το τέλος των προαγωγικών εξετάσεων μόνο «για τους μαθητές που δεν συγκέντρωσαν προσβάσιμο βαθμό σε ένα ή περισσότερα μαθήματα» κι όχι από την αρχή της χρονιάς για όλους τους μαθητές που έχουν ανάγκη επιπλέον βοήθειας ως ένα μέτρο ανακούφισης των οικογενειών που δεν μπορούν να ανταποκριθούν οικονομικά σε φροντιστήρια. Η περίπτωση να γίνεται ενισχυτική διδασκαλία κατά τη διάρκεια της χρονιάς επαφίεται στη βούληση των διδασκόντων, αν θέλουν να αξιοποιήσουν με αυτό τον τρόπο τις τρεις διδακτικές ώρες που μειώθηκαν τη βδομάδα και δε γίνεται λόγος για διορισμό προσωπικού για την ενισχυτική. Μέσα στον Ιούνιο προβλέπεται ακόμα για το Γυμνάσιο ότι θα υπάρξει «εκσυγχρονισμός των διατάξεων περί κυρώσεων και απουσιών των μαθητών».

Το χρονοδιάγραμμα μιλάει επίσης για εφαρμογή ενός νέου πλαισίου «λειτουργίας για τις σχολικές κοινότητες»(που είτε από τυπογραφικό λάθος είτε λόγω αντιγραφής από προηγούμενα σχέδια και μνημόνια την τοποθετεί το Δεκέμβρη του 2016).

Στο χρονοδιάγραμμα αναφορικά με την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών που παραπέμπει στη συζήτηση που έχει ξεκινήσει για τη διδακτική επάρκεια, περιγράφεται ακόμα ότι «έχει συγκροτηθεί μια επιτροπή, αποτελούμενη από εμπειρογνώμονες του υπουργείου και πανεπιστημιακούς, η οποία θα οργανώσει τη βασική κατάρτιση των εκπαιδευτικών της προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα πορίσματά της αναμένονται.» Επιπλέον κάτω από τον τίτλο «Εξορθολογισμός της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού», προβλέπεται έως το τέλος Νοέμβρη του 2017 να προχωρήσει «η ενοποίηση των συναφών τομέων/ειδικοτήτων έτσι ώστε να είναι πιο πιθανό οι εκπαιδευτικοί να καλύψουν τις ώρες διδασκαλίας τους σε ένα ή δυο σχολεία, αποκτώντας έτσι αίσθηση του «συνανήκειν»  (…) να μη δαπανάται περιττή ενέργεια στη μετακίνηση από σχολείο σε σχολείο»…

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

ΤΑΚΤΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

  Πέμπτη 1 Ιούνη 2017

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ηλιούπολης

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Το Δ.Σ., σας καλεί στην  Τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου μας, την Πέμπτη 1 Ιούνη 2017, στις 8.30 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημ. Σχ. Ηλιούπολης  ( Φλέμιγκ 1 ), με θέματα:

 

ΘΕΜΑ 1Ο : Ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις στη δημόσια εκπαίδευση.

 

ΘΕΜΑ 2ο: Συζήτηση της Ημερήσιας Διάταξης της 86ης Γ.Σ. της ΔΟΕ που θα σας  αποσταλεί.

 

ΘΕΜΑ 3ο :Προτάσεις-ψηφίσματα.

 

 Εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων του Συλλόγου για την 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ, οι οποίοι θα αποφασίσουν τις θέσεις του Κλάδου, θα εκλέξουν το νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ και αντιπροσώπους για το 37ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

 

Η συζήτηση των θεμάτων της Ημερήσιας Διάταξης θα γίνει από 8.30 π.μ. ως τις 13.00. Η ψηφοφορία για την εκλογή των αντιπροσώπων θα γίνει από 13.30 ως 18.30.

Δικαίωμα ψήφου και υποβολής υποψηφιότητας έχουν όλα τα ταμειακώς τακτοποιημένα μέλη του Συλλόγου. Τα ψηφοδέλτια θα σταλούν στο Δ.Σ. ως την Παρασκευή 26 Μάη 2017   στο email του Συλλόγου.

           

Μέλη του Συλλόγου μας είναι ή μπορούν να γίνουν όσοι εκπαιδευτικοί εργάζονται στα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία του Συλλόγου μας, με οποιαδήποτε  ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΣΧΕΣΗ  (μόνιμοι, αποσπασμένοι, μεταταγμένοι, αναπληρωτές, ΕΣΠΑ).

Όσοι συνάδελφοι δεν έχουν εγγραφεί ακόμα στο Σύλλογό μας τους καλούμε να γραφτούν  έως και την ημέρα της Γενικής Συνέλευσης 1/6/2017.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Για την πραγματοποίηση της Γ.Σ. έχει δοθεί συνδικαλιστική άδεια από την Α΄ Δ/νση για τους συναδέλφους μέλη του συλλόγου μας. Όσοι συνάδελφοι υπηρετούν στα σχολεία της περιοχής μας  και δεν είναι μέλη του Συλλόγου , δεν καλύπτονται από την παραπάνω άδεια .

 

Παρακαλούνται οι συνάδελφοι που είτε οφείλουν τη β΄ δόση της συνδρομής τους, είτε δεν έχουν πληρώσει καθόλου, να εξοφλήσουν την οφειλή τους.

Θυμίζουμε, η συνδρομή είναι για τους μόνιμους 28 € και για τους αναπληρωτές 15 €. Για την  ψηφοφορία απαιτείται αστυνομική ταυτότητα.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να πάρουν μαζικά μέρος στη Γ. Σ. και στις εκλογές για την ανάδειξη των Αντιπροσώπων της 86ης ΓΣ του Κλάδου που θα εκλέξουν και το νέο ΔΣ της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ.

Το μοναδικό μας όπλο, απέναντι στην πολύπλευρη επίθεση που δεχόμαστε, είναι το Σωματείο μας.

 

ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ!