Ενημερωτικό Δελτίο για την παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Α΄ Αθήνας

Ενημερωτικό Δελτίο

 Στην Παράσταση διαμαρτυρίας  που πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Α Αθήνας την  Πέμπτη 26/01/2017 από όλους συλλόγους της περιοχή μας για ζητήματα που αφορούν τη λειτουργεία των σχολείων και στην οποία συμμετείχαν και 2-3 Σχολικοί Σύμβουλοι  πήραμε τις παρακάτω δηλώσεις και απαντήσεις :

Στο αίτημα για κάλυψη όλων των κενών σε απουσία εκπαιδευτικού  και για τις αναγκαίες προσλήψεις  αναπληρωτών η απάντηση του Διευθυντή  ήταν ότι φέτος καλύφθηκαν όλα τα κενά, αφού   προσλήφθηκαν 580 αναπληρωτές σε σχέση με τους 380 της περσινής χρονιάς ,αν και παραδέχθηκε ότι υπήρχαν για εκείνη την ημέρα δύο κενά δασκάλων πρωινών τμημάτων. Ο καθένας μας μπορεί , βιώνοντας την καθημερινή πραγματικότητα στα σχολεία , να βγάλει τα συμπεράσματα του.

Στο ζήτημα που διεκδικούν όλοι οι σύλλογοι δηλ. να προσμετράται η  ώρα της σίτισης σε όλους τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται ,τόσο ο Διευθυντής Εκπαίδευσης όσο και οι Σχολικοί Σύμβουλοι που παρευρίσκονταν, δήλωσαν ότι κατανοούν το δίκαιο του αιτήματος, και το έχουν μεταφέρει ιεραρχικά προς την Περφέρεια και το Υπουργείο, αλλά δεν έχουν πάρει καμμιά απάντηση και είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόσουν την κείμενη νομοθεσία.

Για  δάσκαλο υπεύθυνο του ολοήμερου,που φέτος κατακτήθηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με συνεχείς κινητοποιήσεις δεν δεσμέυτηκε να το υλοποιήσει και του χρόνου

Για την Έγκριση των προγραμμάτων των νηπιαγωγείων με βάση τις αποφάσεις  των συλλόγων και των Συλλόγων διδασκόντων, οι Σχ. Σύμβουλοι Προσχολικής Αγωγής ανέφεραν ότι έχουν μεταφέρει τα αιτήματα των Νηπιαγωγών στο Υπουργείο, αλλά ως σήμερα δεν έχουν πάρει απάντηση. Από την πλευρά τους δήλωσαν ότι δεν δημιουργούν προβλήματα στα Νηπιαγωγεία όπου οι Σύλλογοι Διδασκόντων ακολουθούν τις αποφάσεις των Συλλόγων ΠΕ και της ΔΟΕ αλλά δεν μπορούν να υπογράψουν προγράμματα που δεν είναι σύμφωνα με την ΥΑ για τα Νηπιαγωγεία. Σ αυτό συμφώνησε και ο Διευθυντής Εκπαίδευσηςκαι δεσμεύτηκε ότι δεν θα κινηθεί ζητώντας πειθαρχικές ευθύνες στις νηπιαγωγούς που εφαρμόζουν  προγράμματα  με βάση συλλογικές αποφάσεις.. Επίσης σε ερώτηση σχευικά με τη μετατροπή συστεγαζώμενων νηπιαγωγείων σε πολυδύναμα απάντησε οτι δεν γνωρίζει κάτι συγκεκριμμένο.

Για την πρόσληψη εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη με αναλογία ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί , μας ενημέρωσε ότι στην Α Διεύθυνση έχουν τοποθετηθεί 128 ειδικοί εκπαιδευτικοί για ικανοποίηση των 350 εγκεκριμένων αιτημάτων (δηλ. ένας εκπ/κός σε τρία παιδιά κατά μέσο όρο!), ενώ υπάρχουν και ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις σε 22 Δημοτικά και σε 13 Νηπιαγωγεία. Να σημειωθεί ότι υπάρχουν και εκατοντάδες μη εγκεκριμένες αιτήσεις.

Επίσης δηλώσαμε ότι  για μας κενά είναι και οι ώρες των Εικαστικών, της Μουσικής και της Θεατρικής Αγωγής ή όποιας άλλης ειδικότητας καλύφθηκε με ανάθεση σε δάσκαλο. Ζητήσαμε μάλιστα να μας δώσει στοιχεία για πόσες τέτοιες ώρες ειδικοτήτων έχουν καλυφθεί από δασκάλους, αλλά δεν το έκανε. Για τον τρόπο όμως που καλύφθηκαν τα κενά των καλλιτεχνικών για την τρέχουσα σχολική χρονιά έχει τοποθετηθεί ο Διεθυντής Εκπαίδευσης  σε προηγούμενη συνάντηση λέγοντας ότι ακολούθησε ότι δηλώθηκε από τους Διευθυντές.

Στο αίτημα να συσταθούν όλες οι αναγκαίες οργανικές θέσεις όλων των ειδικοτήτωνκαι να αποδοθούν σε σχολικές μονάδες για να σταματήσει η περιπλάνηση των συναδέλφων,  δήλωσε  ότι όσες από αυτές  έχουν  δοθεί παραμένουν στα χαρτιά και δεν δεσμεύτηκε για κάτι περισσότερο.

Στην πάγια θέση μας  για καμία σύμπτυξη- συγχώνευση τμημάτων ή σχολείων στην οποία  απάντησε ότι για την ώρα έχει προτείνει μόνο μία προαγωγή σχολείου και τίποτα άλλο, αλλά ότι είναι σε συνεχή έλεγχο τόσο τα τμήματα όσο και τα σχολεία για να εφαρμοστεί η νομοθεσία! Επίσης τόνισε ότι το Υπουργείο μελετάει με σπουδή νέα προεδρικά διατάγματα που θα αντικαταστήσουν τα Π.Δ. 200 και 201, τα οποία καθορίζουν τη λειτουργία των Δημοτικών  Σχολείων και των Νηπιαγωγείων.

 

Τονίσαμε ότι είμαστε αντίθετοι  στην προωθούμενη αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας- αξιολόγηση εκπαιδευτικών.Δηλώσαμε ότι με όποιο τρόπο ή μορφή επιχειρηθεί να προωθηθεί η αξιολόγηση/αυτοαξιολόγηση, αυτονομία σχολικής μονάδας , η κυβέρνηση θα μας βρει απέναντι της.

Απαιτήσαμε να ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα (τμήματα υποδοχής, ολιγομελή τμήματα, προσλήψεις προσωπικού…) για να ενταχθούν όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Απάντησε ότι είναι συνεχής η εγγραφή προσφυγόπουλων και ότι ως τώρα, εκτός των 230 παιδιών που είναι στις ΔΥΕΠ (180 Αθήνα και 50 Λαύριο), έχουν γραφτεί ακόμα πάνω από 350 παιδιά και ότι συνολικά λειτουργούν 69 τμήματα υποδοχής. Δεν έδωσε όμως στοιχεία για το πόσα σχολεία καλύπτονται από τα τμήματα αυτά, τον αριθμό των παιδιών σ” αυτά τα τμήματα υποδοχής και τον αριθμό μαθητών στα υπόλοιπα τμήματα των σχολείων που δέχονται προσφυγόπουλα, που είναι πολυπληθή και δεν προχωρά σε χωρισμό σε μικρότερα. Απαιτούμε να εγγραφούν και υποδεχόμαστε όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία μας, απομονώνοντας κάθε ρατσιστική και φασιστική ενέργεια.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, συνεχίζουμε καθημερινά να διεκδικούμε το καλύτερο για τα σχολεία μας, για τους μαθητές μας και για μας τους ίδιους. Καμία μείωση των αναγκών μας!

Καλωσόρισαν τους νέους μαθητές στο 13ο και 33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ – ΛΑΪΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ

Καλωσόρισαν τους νέους μαθητές στο 13ο και 33ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

«Υποδεχόμαστε τους νέους μαθητές μας». Με αυτή τη φράση υποδέχθηκαν οι εκπαιδευτικοί τα συνολικά 62 προσφυγόπουλα από το Κέντρο Φιλοξενίας Σκαραμαγκά που πέρασαν νωρίς σήμερα το μεσημέρι, την πύλη του 13ου και 33ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου.

Έξω από το κτίριο, φορείς και η Λαϊκή Επιτροπή Αγώνα Περιστερίου που – όπως και χθες στο 8ο Γυμνάσιο - δήλωσαν έμπρακτα τη στήριξή τους στο δικαίωμα των προσφυγόπουλων να μορφωθούν και να ενταχθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα. Παράλληλα, μοίρασαν τσάντες και σχολικά είδη στα παιδιά των προσφύγων που έφτασαν γεμάτα χαρά και δίψα για μάθηση.

Την αλληλεγγύη τους εξέφρασαν και μαθητές σχολείων της περιοχής, όπως το 13ο Λύκειο. Η Γκουζάλτου Λιαγκάνοβα, μέλος 15μελούς του συγκεκριμένου Λυκείου, τόνισε πως το σχολείο είχε πάρει απόφαση στήριξης στα προσφυγόπουλα που αναφέρει: «Είμαστε ενάντια στην ξενοφοβία και στο ρατσισμό. Μαζέψαμε και τρόφιμα για να τα προσφέρουμε στους πρόσφυγες. Θα συνεχίσουμε να μαζεύουμε τρόφιμα, να στηρίζουμε και να βοηθάμε αυτούς τους ανθρώπους με τους οποίους δεν έχουμε κάτι να διαχωρίσουμε. Ήρθαν εδώ, είναι φτωχά λαϊκά στρώματα».

Από την πλευρά του, ο Κώστας Λεμπέσης μέλος του ΔΣ Γονέων Αττικής και γραμματέας της Ενωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Περιστερίου, δήλωσε μεταξύ άλλων πως οι γονείς στέκονται στο πλευρό των προσφυγόπουλων και πως η αλληλεγγύη τους θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα.

Κοινή γλώσσα (ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΝΔ) για τις ανάγκες του κεφαλαίου και στην Παιδεία

Τη δημοσίευση της ειδικής αναφοράς του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ) για την Παιδεία που έγινε την προηγούμενη βδομάδα, την ακολούθησε ένα δημοσίευμα της «Αυγής» την περασμένη Κυριακή, όπου διαρρέονται στοιχεία από την προκαταρκτική μελέτη του ΟΟΣΑ για τη σημερινή εικόνα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία θα παρουσιαστεί επισήμως το επόμενο διάστημα, όπως λέγεται, και θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται έως το τέλος του 2017. Θυμίζουμε ότι η εκπόνηση αυτής της μελέτης του ΟΟΣΑ, με βάση την οποία θα δρομολογηθούν αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, ήταν μια από τις δεσμεύσεις που είχε υπογράψει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ψήφισαν από κοινού ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι, μέσα στο 3ο μνημόνιο.

 Η κοινή στρατηγική γραμμή ανάμεσα σε αυτά που προτείνει ο ΟΟΣΑ σύμφωνα με το δημοσίευμα και στις προτάσεις που αποτυπώνει ο ΣΕΒ στην αναφορά του, φυσικά δεν ξαφνιάζει κανέναν, αφού πρόκειται για αποτύπωση των κυρίαρχων επιλογών του κεφαλαίου για την Εκπαίδευση. Δεν πρέπει να ξεφύγει της προσοχής μας, όμως, ότι και τα μέχρι τώρα πεπραγμένα της κυβέρνησης, όπως και άλλοι διακηρυγμένοι της στόχοι, που αποτυπώνονται στα πορίσματα του περσινού κυβερνητικού διαλόγου για την Παιδεία, κινούνται επίσης στην ίδια στρατηγική. Και φυσικά, όταν συναντιέται με τον ΟΟΣΑ και τον ΣΕΒ η κυβέρνηση, συναντιέται και με τη ΝΔ, η οποία επιχειρεί να εμφανιστεί ως πιο γνήσιος και αποτελεσματικός διαχειριστής προς όφελος του κεφαλαίου.

( Πάτα εδώ για να δεις τις θέσεις  ΟΟΣΑ-ΣΕΒ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ-ΝΔ για την Παιδεία)

 Η βάση, λοιπόν, υπάρχει ήδη για την περιβόητη συναίνεση, που η κυβέρνηση ομολογεί ότι επιδιώκει, και η ΝΔ επίσης επιμένει ότι πρέπει να υπάρξει στα ζητήματα της εκπαίδευσης. Τα θέματα της αποκέντρωσης της εκπαίδευσης, της μεγαλύτερης αυτονομίας των σχολικών μονάδων, με παράλληλα αξιολόγησή τους, είναι κεντρικά ζητήματα τις τελευταίες δεκαετίες στην ατζέντα του κεφαλαίου για την Παιδεία. Ομως η αποκέντρωση και η αυτονομία οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια – όπως έχει φανεί και από την εμπειρία χωρών όπου έχουν προχωρήσει νωρίτερα – σε μεγαλύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολείων και των μαθητών. Ενώ η αξιολόγηση είναι το βασικό εργαλείο για την προώθηση της παραπάνω κατεύθυνσης. Ενα ακόμα από τα κεντρικά ζητήματα, η ενίσχυση της πρόωρης επαγγελματικής εκπαίδευσης σε βάρος της απρόσκοπτης ολοκλήρωσης ενός βασικού επιπέδου γενικής μόρφωσης, τίθεται ως στόχος απ” όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας. Συνοδεύεται, μάλιστα, την τελευταία δεκαετία από το στόχο επέκτασης της μαθητείας, ο οποία από τη μια εξασφαλίζει πάμφθηνο εργατικό δυναμικό για το κεφάλαιο, ενώ από την άλλη συμβάλλει στις μικρότερες ηλικίες (μαζί με τα «απαραίτητα» μαθήματα επιχειρηματικότητας που σχεδιάζουν να τα ενισχύσουν ακόμη και από το Δημοτικό) στην εκπαίδευση των νέων να σκέφτονται σύμφωνα με τα συμφέροντα του εκάστοτε εργοδότη.

Και ο πανομοιότυπος λόγος που αρθρώνουν τόσο η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η ΝΔ για τα παραπάνω θέματα, που αποτυπώνουν βέβαια τις αντίστοιχες θέσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, όπως φαίνεται και από τον παραπάνω πίνακα, είναι χαρακτηριστικός. Δείχνει ότι υπάρχει συναίνεση στα βασικά, στις κύριες αναδιαρθρώσεις που επιδιώκει το κεφάλαιο, γι” αυτό και όποια αντιπαράθεση βλέπουμε τα τελευταία δυο χρόνια ανάμεσα σε ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ στον τομέα της Παιδείας, ακόμα κι αν γίνεται σε υψηλούς τόνους, είναι είτε πάνω σε δευτερεύοντα ζητήματα, είτε εκπορεύεται από την αγωνία τους για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα των αναδιαρθρώσεων σε όφελος του κεφαλαίου (βλέπε περιπτώσεις κριτικής της ΝΔ περί αποσπασματικών μέτρων κ.ο.κ).

 Στις παραπάνω κατευθύνσεις, βέβαια, πρέπει να προσθέσουμε και το θέμα του εκπαιδευτικού προσωπικού και της διαχείρισής του, που εντάσσεται έντονα στις «ανησυχίες» του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ. Είναι ένα θέμα που ήρθε επιτακτικά στο προσκήνιο τα χρόνια της κρίσης. Η ΝΔ, όταν ήταν στην κυβέρνηση, προσπάθησε να κάνει παρεμβάσεις με την κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ που έβγαλε σε διαθεσιμότητα τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, ο ΣΥΡΙΖΑ υποσχέθηκε να επαναφέρει αυτές τις ειδικότητες και τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς, ωστόσο βρέθηκε ως κυβέρνηση και πάλι μπροστά στο ίδιο πρόβλημα να διαχειριστεί. Ετσι, με τη σειρά του, βρήκε φέτος τη φόρμουλα της λεγόμενης «ελάφρυνσης των μαθητών» από ώρες μαθημάτων στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, κάτι που οδήγησε και πάλι σε απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών (μη επαναπροσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που για χρόνια εργάζονταν στην εκπαίδευση). Ομως και πάλι αυτό δεν είναι αρκετό. Γι” αυτό και επεξεργάζονται νέες συνταγές για μειώσεις εκπαιδευτικού προσωπικού.

 Όλα τα παραπάνω είναι εντελώς ξένα με τα συμφέροντα των εργατών, των εκπαιδευτικών και των ανθρώπων του λαού και του μόχθου, που πασχίζουν για τη μόρφωση των παιδιών τους. Η κοινή γλώσσα των εκπροσώπων του κεφαλαίου για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του, είναι «ξένη γλώσσα» για να περιγράψει την ολόπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση όλων των παιδιών του λαού.

Θερμή υποδοχή προσφυγόπουλων στο 8ο Γυμνάσιο Περιστερίου

«Καλωσορίζουμε τα παιδιά των προσφύγων. Κάτω ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος» ανέγραφε στα αραβικά το πανό της Λαϊκής Επιτροπής Αγώνα Περιστερίου, που βρισκόταν έξω από το 8ο Γυμνάσιο της πόλης στο οποίο έφτασαν σήμερα 30 παιδιά προσφύγων από το Κέντρο Φιλοξενίας Σκαραμαγκά.

Την ίδια ώρα, έξω από το κτίριο, είχαν συγκεντρωθεί μέλη της Λαϊκής Επιτροπής και άλλων φορέων προκειμένου να τα υποδεχθούν όπως πραγματικά τους αξίζει αλλά και να τα στηρίξουν στο νέο βήμα της ζωής τους, δηλαδή τη φοίτηση σε σειρά μαθημάτων. Τα μέλη της Λαϊκής Επιτροπής, εκτός από το χειροκρότημα και το χαμόγελο, προσέφεραν στα μικρά παιδιά τσάντες, σχολικά είδη, αλλά και γλυκίσματα, πράξη που επαναλήφθηκε από Έλληνες και Ελληνίδες μαθητές και μαθήτριες, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που έγινε μέσα στο σχολείο.