Ανάγκη διορισμών στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, από ΔΟΕ

 

ΘΕΜΑ: «Επιτακτική η ανάγκη για πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τώρα !» 

 

Κύριε Υπουργέ

Κύριε Υφυπουργέ

 

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. , σε όλο το χρονικό διάστημα από το καλοκαίρι και μέχρι σήμερα, μέσα από κείμενα, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συναντήσεις μαζί σας (και με την παρουσία εκπροσώπων των αναπληρωτών συναδέλφων) αλλά και με την τοποθέτηση του Προέδρου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, έχει θέσει σε όλους τους τόνους το απαράδεκτο γεγονός της μη πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, τέσσερα χρόνια τώρα, με παραβίαση ακόμα και των μνημονιακών περιορισμών, καθώς και της εξοντωτικής και άδικης τακτικής που εφαρμόζει το ΥΠΑΙΘ (εδώ και χρόνια) σε βάρος των αναπληρωτών συναδέλφων.

Όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας (και σε συνάντησή του με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.) υπάρχει άμεση ανάγκη για το μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών στα υπάρχοντα οργανικά κενά. Το θέμα, δυστυχώς, επικεντρώνεται μόνο στην μελλοντική πραγματοποίηση ενός διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Όπως, όμως, έχουμε κατ’ επανάληψη τονίσει, υπάρχουν δεδομένα τα οποία η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ δεν μπορεί να συνεχίζει να αγνοεί.

  • Χιλιάδες συνάδελφοί μας εργάζονται εδώ και δεκατρία χρόνια ως αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή. Η άμεση πρόσληψή τους με μόνιμη σχέση εργασίας δεν μπορεί να εξαρτάται από την πιθανή ή μη πραγματοποίηση διαγωνισμού του ΑΣΕΠ. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί προσφέρουν επί σειρά ετών στον, εγκαταλελειμμένο  από την πολιτεία, τομέα της Ειδικής Αγωγής με αυταπάρνηση και εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Δεν μπορεί, και δεν πρέπει, η ικανότητά και η προσφορά τους να κριθεί από κανένα διαγωνισμό. Το ΥΠΑΙΘ οφείλει να προχωρήσει άμεσα στο διορισμό τους θέτοντας τέρμα στην ταλαιπωρία και την αγωνία τόσων ετών.
  • Ο τελευταίος διαγωνισμός του ΑΣΕΠ πραγματοποιήθηκε το 2008. Με αποκλειστική ευθύνη των κυβερνήσεων δεν επαναλήφθηκε, ενώ με το Ν.3848/2010 σταμάτησε και ο διορισμός εκπαιδευτικών με βάση τους πίνακες προϋπηρεσίας (40%). Όπως τονίστηκε και στην από κοινού συνάντηση της Δ.Ο.Ε και του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών (4-9-2014) με το Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Παιδείας, αυτή τη στιγμή οι επιτυχόντες από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008 ανέρχονται σε 5826, εκ των οποίων έχουν διοριστεί οι 615. Επίσης,  οι εγγεγραμμένοι στον πίνακα διορισμών, με βάση την πραγματική προϋπηρεσία, ανέρχονται σε 1494. Είναι, επομένως, σαφές ότι αυτό που δεν υπάρχει είναι η πολιτική βούληση για τη λύση στο πρόβλημα της μη πραγματοποίησης διορισμών (αφού δεν πραγματοποιείται ΑΣΕΠ όλα αυτά τα χρόνια) για να αποδείξει έμπρακτα η πολιτική ηγεσία ότι πιστεύει πραγματικά στην αναγκαιότητά τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία συνταξιοδοτήθηκαν 9.000 περίπου εκπαιδευτικοί από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και διορίστηκαν, ως μόνιμοι, 272 μόνο. Αναλογία 1:45. Η κατάσταση στο χώρο της Π.Ε. είναι ήδη εκρηκτική και η μη κάλυψη των κενών με μόνιμους διορισμούς συντελεί στην περαιτέρω υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
  • Παρά το γεγονός ότι όλοι «αναγνώριζαν» το δίκαιο αίτημά της αναγνώρισης της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών αναδρομικά από 30-6-2010 και μετά, η τελική απόφαση, για αναγνώριση μόνο από 1-9-2012 όχι μόνο δεν αποτελεί λύση αλλά περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα και δημιουργεί νέες αδικίες. Ο μόνος τρόπος για να σταματήσει η αδικία που μόλις ξεκίνησε είναι η ακύρωση της τροπολογίας για το άνοιγμα των πινάκων από το 2012 και μετά και η ψήφιση νέας για άνοιγμα από το 2010.
  • Αδικιών συνέχεια και με τις ρυθμίσεις για τη μοριοδότηση των «δυσπρόσιτων σχολείων». Ο Υπουργός παιδείας προχώρησε σε μια εκ του προχείρου και αποσπασματική ρύθμιση που αδικεί κατάφορα όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν στα ίδια σχολεία προ ρύθμισης και ταυτόχρονα διαιωνίζει και κορυφώνει τις αδικίες που δημιουργεί η μη αντικειμενική κατάταξη των σχολικών μονάδων στις κατηγορίες Θ και Ι. Και αυτή η ρύθμιση πρέπει να αποσυρθεί και να εισακουσθεί το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. που εδώ και χρόνια ζητά τη σύσταση επιτροπής που θα προχωρήσει  στην αντικειμενική αναμοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης όλων των σχολικών μονάδων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
  • Αλλά και ο τρόπος πρόσληψης των αναπληρωτών όπου τα διαφορετικά χρονικά σημεία ανακοίνωσης των προσλήψεων μεγιστοποιούν διαφορές στην κατάταξη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στους πίνακες (ακόμη και για διαφορά μιας ημέρας) αλλά και οδηγούν συναδέλφους που προηγούνται στους πίνακες να εργάζονται σε περιοχές χαμηλότερης προτίμησής τους. Μοναδική λύση αποτελεί το να πραγματοποιείται το σύνολο των προσλήψεων αναπληρωτών σε μια φάση αφού τα υπάρχοντα κενά είναι γνωστά, αφήνοντας μόνο τα έκτακτα για τη στιγμή που αυτά παρουσιάζονται.
  • Τέλος, είναι πολύ σοβαρό το ζήτημα που δημιουργεί το γεγονός ότι τα Πανεπιστήμια δίνουν διαφορετική ημερομηνία κτήσης πτυχίου στην ίδια εξεταστική περίοδο. Η λύση του προβλήματος βρίσκεται στο να θεωρείται ότι πήραν πτυχίο την ίδια ημερομηνία όσοι αποφοίτησαν στην ίδια εξεταστική περίοδο.

  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. συγκεντρώνει και θέτει όλα αυτά τα ζητήματα, για μια ακόμη φορά, προσδοκώντας την ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας σε διαδικασία διαλόγου και άμεσης υιοθέτησης των προτάσεών μας που θα οδηγήσουν σε αποκατάσταση των υφιστάμενων αδικιών αλλά και σε σαφή βελτίωση του επιπέδου της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Το ΔΣ της ΔΟΕ

Εξώδικη Δήλωση για Απεργία – Αποχή για τις αξιολογήσεις, από ΔΟΕ

 

ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ

 

ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

 

Της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος, η οποία εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Ξενοφώντος, αριθμός 15 Α, όπως νόμιμα εκπροσωπείται.

 

 

ΠΡΟΣ

 

1)      Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ανδρέα Λοβέρδο,

2)      Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γκίκα Χαρδούβελη, που εδρεύει στην Αθήνα

 

********

 

Το Διοικητικό  Συμβούλιο της Δ.Ο.Ε. , σε έκτακτη συνεδρίαση του στις 23-9-2014, ΑΦΟΥ ΕΛΑΒΕ ΥΠΟΨΙΝ ΤΟΥ:

1. Το γεγονός ότι τα νομοθετήματα των τελευταίων τριών χρόνων (ν.3848/2010, 4024/2011 και προσφάτως π.δ.152/2013) αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, συνδέοντας τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη με την αξιολόγηση μέσω αυθαίρετων ποσοστώσεων, υποβαθμίζουν την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης, οδηγούν σε κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και τελικώς οδηγούν σε απολύσεις, όπως απέδειξε το πρόσφατο παρελθόν των εκπαιδευτικών, που υπηρετούσαν στην τεχνική εκπαίδευση.

 

2. Το γεγονός, ότι το Υπουργείο παρά την πλήρη, ενδελεχή και εμπεριστατωμένη έκθεση των απόψεων της Δ.Ο.Ε. αναφορικά με την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και την αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων, δεν έχει μέχρι σήμερα, αναλάβει καμία πρωτοβουλία, προκειμένου να εισάγει ένα πλαίσιο ανατροφοδοτικής, γνήσιας παιδαγωγικής διαδικασίας ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής, η οποία θα έχει ως στόχο την ανίχνευση των προβλημάτων και τον σχεδιασμό των αναγκαίων παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής ενίσχυσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημοσίου σχολείου.

 

ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ:

 

Την προκήρυξη Απεργίας – «Αποχής»:

Από όλες τις διαδικασίες υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης (ΠΔ 152/13) των εκπαιδευτικών, αλλά και της αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και κάθε διαδικασία αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου που πραγματοποιείται σε υλοποίηση του σχετικού νομοθετικού πλαισίου        (ν. 4024/11, ν. 4142/13, ΠΔ 152/13, ν. 3848/10, ν. 3679/10).

Η απεργία θα εκκινήσει την 25η Σεπτεμβρίου 2014, ημέρα κοινοποίησης της εξωδίκου δηλώσεως της Δ.Ο.Ε. στα αρμόδια Υπουργεία, δια της οποίας γνωστοποιείται το περιεχόμενο της αποφάσεως αυτής και τα αιτήματα της ενώ σε περίπτωση μη ικανοποίησης αυτών θα συνεχιστεί μέχρι την 1-11-2014.

Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής επιδοτώ νομίμως την παρούσα προς ους αύτη απευθύνεται προς γνώσιν τους και δια τας νομίμους συνεπείας, αντιγράφων.

 

 Το  ΔΣ  της ΔΟΕ

Ολομέλεια Προέδρων , από ΔΟΕ

 

ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΟΕΔΡΩΝ 6/10/2014

 

Συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε ότι η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ της χώρας θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 στο ξενοδοχείο NOVOTEL (Μιχ. Βόδα 4-6)

                Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 10:00 το πρωί και θα τελειώσουν  στις 17:00.

                Η αποζημίωση για την Ολομέλεια ορίζεται στα 100 Ευρώ για τους εξ επαρχίας Προέδρους και στα 20 Ευρώ για τους Προέδρους του Λεκανοπεδίου. Τα έξοδα μετακίνησης βαρύνουν τους Συλλόγους.

Για την αποζημίωση των 100 ή 20 Ευρώ οι Πρόεδροι θα λάβουν τα χρήματα από το ταμείο του Συλλόγου τους και θα αφαιρεθούν από τη συνδρομή του Συλλόγου προς τη Δ.Ο.Ε.

Το ΔΣ της ΔΟΕ

Μορφωτικές και Πολιτστικές προτάσεις για τους μαθητές

exof1

http://www.edupame.gr

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ζούμε σε δύσκολους και σύνθετους καιρούς και τα νέα παιδιά σε ακόμη πιο δύσκολους. Τα γυροφέρνει όχι μόνο η ανεργία, η φτώχια και η ανέχεια αλλά και τα σκοτάδια της πιο βαθιάς αντίδρασης, της βαρβαρότητας του πολέμου που ξαναγεννιέται, ο εθνικισμός και ο κοσμοπολιτισμός και η υποκουλτούρα, ο ρατσισμός και τα αδιέξοδα του ατομισμού, της ναρκωκουλτούρας.
Δεν μπορούμε και δεν έχουμε το δικαίωμα να μένουμε αδρανείς, αμέτοχοι, παθητικοί.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς φιλοδοξούμε να κάνουμε μια νέα αρχή σε ένα πολύ σημαντικό καθήκον: μέσα από τη δράση μας, το ρόλο μας μέσα στην τάξη, στο μάθημα, να υπερασπιστούμε το μέλλον των παιδιών μας. Να κάνουμε τους μαθητές μας μορφωμένους, αγωνιστές.
Γι’ αυτό, απευθυνόμαστε σε όλους τους εκπαιδευτικούς που κατανοούν το μέγεθος της επίθεσης στο νου και την ψυχή των μαθητών μας, συνειδητοποιούν το μερίδιο ευθύνης που έχουμε.
Θεωρούμε ότι κάθε καλοπροαίρετος δάσκαλος και καθηγητής, κάθε τίμιος παιδαγωγός, κάθε αγωνιστής εκπαιδευτικός, κάθε συνάδελφος που θέλει «να δει τον ήλιο να σηκώνεται λίγο ψηλότερα», πρέπει να δώσει τη μάχη αυτή. Υπάρχει πλειάδα τέτοιων ανθρώπων και ας μην έχουμε την ίδια αντίληψη σε όλα τα ζητήματα.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, προτείνουμε τρόπους, πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και ανοίγουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για μια πολιτιστική μορφωτική παρέμβαση με προσανατολισμό στη μαθητική νεολαία, με διάρκεια και σταθμούς, με την αξιοποίηση μορφών τέχνης και πολιτισμού.
Φιλοδοξούμε, μέσα από μια συστηματική μορφωτική πολιτιστική παρέμβαση, να κάνουμε κοινωνούς τους μαθητές μας με τις πιο ριζοσπαστικές αξίες και ιδανικά, τις πιο πρωτοπόρες ιδέες και θέσεις του λαϊκού κινήματος.
Γιατί αυτός είναι πραγματικός παιδαγωγός. Αυτός που από ηθική και αισθητική άποψη μπολιάζει τις ψυχές των παιδιών με τις πανανθρώπινες αξίες της ισότητας, της αλληλεγγύης, του δίκιου των λαών. Είναι αυτός που ενσαρκώνει και εμπνέει στα παιδιά τον αγώνα για την ειρήνη, ενάντια στους άδικους πολέμους, ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους. Που συμβάλλει με την αγωνιστική του στάση στην απόρριψη των πρότυπων της υποκουλτούρας, της εγκληματικότητας, της καταστολής, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, και γενικότερα της σαπίλας του καπιταλισμού.
Είναι εύκολος αυτός ο δρόμος; Όχι! Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα σύστημα που τα δίνει όλα για να φτιάξει ένα σχολείο που θα αναπαράγει τον σκοταδισμό, το ψέμα, την ιστορική διαστρέβλωση. Ένα σχολείο που τελικά απαξιώνει τη γνώση, αποθεώνει τον ανταγωνισμό. Έχουμε απέναντι μας τη λεγόμενη αξιολόγηση που θέλει να μας ελέγξει πιο στενά για το τι και πώς διδάσκουμε μέσα στην τάξη.
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες. Όμως σε αυτούς που έτυχαν πολλά πρέπει να κάνουν και πολλά!
Έχουμε συνείδηση ότι οι εκπαιδευτικοί που θα εμπλακούν σε μια τέτοια προσπάθεια έρχονται σε σύγκρουση με την κατεύθυνση του σχολείου. Χρειάζεται καλή και έγκαιρη προετοιμασία, πλατιά σύνδεση με γονείς και μαθητές, άνοιγμα στην γειτονιά, έτσι ώστε, όπου είναι δυνατόν, αυτές οι εκδηλώσεις να δένονται ζωντανά και με τα λαϊκά προβλήματα στην ευρύτερη κοινότητα της περιοχής, του Δήμου, με την παρουσία και δράση των μαζικών λαϊκών φορέων κ.λ.π.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι στις πρώτες συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βάλουμε σαν θέμα εκδηλώσεις, δραστηριότητες με επίκεντρο το σχολείο και τους μαθητές. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε προϋπάρχουσα εμπειρία στο σχολείο που μπορεί να συνεχιστεί, συναδέλφους με παλιότερη δραστηριότητα, να αξιοποιήσουμε γονείς που έχουν ενασχόληση και δράση και μπορούν να βοηθήσουν.
Αρωγός μας σε αυτή την προσπάθεια είναι ό,τι πιο προοδευτικό γέννησε η ανθρώπινη σκέψη στο πέρασμα των αιώνων.
Το κλασσικό προοδευτικό βιβλίο, η ταινία, η μουσική που αφήνει στην παιδική και νεανική ανεξίτηλα τα σημάδια της, που ενεργοποιεί στη δράση. Στηριζόμαστε στις σελίδες του περιοδικού «Θέματα Παιδείας» και των εκδόσεών του.
Η πρόταση που δίνουμε παρακάτω είναι ανοιχτή!
Κάθε καλοπροαίρετος συνάδελφος μπορεί να στείλει προτάσεις, να εμπλουτίσει τη συλλογική μας σκέψη, να δώσει μια εικόνα για το πώς κύλησε η προσπάθειά του, τι συμπεράσματα βγάζει.

Σε κάθε περίπτωση, το κύριο είναι να αναζητήσουμε μορφές και τρόπους που θα εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές δίνοντάς τους ερεθίσματα για πρωτοβουλία. Να γίνει το πλέγμα των πολιτιστικών, μορφωτικών δραστηριοτήτων μας έναυσμα, αφετηρία, βήμα γνώσης και προσέγγισης των ιδεών και των επιτευγμάτων του λαού μας, όταν μπολιάστηκε και καθοδηγήθηκε στην δράση του από αυτές.
Η ίδια η μαθητική νεολαία να κάνει βήματα στην συλλογική δράση και να εμπιστευτεί τη δύναμή της, αυτής της οργανωμένη πάλης δίπλα στο λαϊκό κίνημα.

Φόρμα υποβολής ιδεών, προτάσεων, συμπερσμάτων 
Μορφωτικές και Πολιτστικές προτάσεις για τους
μαθητές [4]
2.95 MB
Μορφωτικές και Πολιτστικές προτάσεις για τους μήνες
Σεπεμβρη – Οκτώβρη σε μικρότερες ηληκίες