Οι Γενικές συνελεύσεις και η αξία τους, από ΑνΚιν.

 

Πριν μερικές μέρες είχαμε την επαναληπτική Τακτική Γενική συνέλευση. Παρ’ ότι η πρώτη , την Τρίτη 3/6/14, δεν είχε συμμετοχή, η επαναληπτική της είχε. Ήρθαν περί τους 160 συναδέλφους. Οι λόγοι πολλοί. Κατ’ αρχήν ήταν πρωί, χρόνος που βοηθάει την συγκέντρωση για Γ.Σ. και όχι απόγευμα που ο καθένας έχει ένα βαρύ φορτωμένο πρόγραμμα. Κατά δεύτερον , το θέμα της αξιολόγησης ήταν στο πικ του και κάθε συνάδελφος ήθελε να διαμορφώσει γνώμη και να «απορροφήσει» κλίμα αυτοαξιολόγησης. Οπότε με μια γρήγορη ματιά θα έλεγε κάποιος ότι η Γ.Σ. ήταν  επιτυχημένη. Όμως ΟΧΙ. Ήταν πάλι μία αποτυχία. Δεν θα έβρισκε σχεδόν κανένα λόγο , κάποιος, για να ξαναπάει σε Γ.Σ. !!! Πάλι μιλήσαμε τα ίδια πρόσωπα και δυστυχώς με έντονα κομματικά στεγανά, στα όρια του παραλογισμού από κάποιους. Ξύλινες προβλέψιμες κουβέντες που σε απωθούν και ανοργανωσιά που σου προκαλεί  σύγχυση.

Λιγοστά , κατά τη γνώμη μου , τα θετικά της  Γ.Σ. , αλλά αξίζει να τα επισημάνουμε. Το βασικότερο όλων, που ούτως ή άλλως προσφέρουν οι μαζικές Γ.Σ. ,  ότι βρεθήκαμε μαζί  αρκετοί συνάδελφοι , μαθαίνοντας ο ένας για το σχολείο του άλλου για τις ιδέες και τις προτάσεις του. Έχουμε τεράστια ανάγκη τον συγχρωτισμό και την αλληλο-επικοινωνία μεταξύ μας. Δεύτερον, η υπέροχη ομιλία ενός συναδέλφου που για πρώτη φορά μίλησε στη Γ.Σ. και φυσικά είχε όλα τα χαρίσματα της αμεσότητας, κατανοητότητας και βγαλμένη από τα σπλάχνα της καθημερινότητάς μας.  Τέτοια χρειαζόμαστε. Κάθε συνάδελφος , ή έστω κάθε σχολείο μέσω ενός συναδέλφου , να καταθέτει τη γνώμη του, να συνεισφέρει στο εκάστοτε συζητούμενο θέμα, να βοηθάει την επιχειρηματολογική αντιπαράθεση και έτσι ΜΟΝΟ  θα ξανακάνουμε τις Γ.Σ. αξιόλογες , ουσιαστικές και συμμετοχικές. Η ενεργή μας συμμετοχή είναι το κλειδί και όχι η φυσική μας παρουσία. Δεν ξέρουν καλύτερα τα κόμματα την καθημερινότητά μας καλύτερα από εμάς τους ίδιους. Και ένα τρίτο , διαδικαστικό. Πόσο βοήθησε στην καλή λειτουργία της Γ.Σ. ότι ξεχωρίστηκε ένα μόνο θέμα , για την αυτοαξιολόγηση και τι στάση να κρατήσουμε σαν σύλλογοι διδασκόντων, συζητήθηκε και τελικά ψηφίσαμε τις αντιπαρατιθέμενες προτάσεις του. Όχι αυτό το «μπουλούκι» των θεμάτων και των προτάσεων που δεν οδηγεί πουθενά. Μία καλά οργανωμένη Γ. Σ. βοηθάει τα μέγιστα στο ανέβασμα της ποιότητάς της.

Συνάδελφοι, δεν μας φταίει μόνο το κράτος που, κακόβουλα,  κόβει την άδεια για πρωινές συνελεύσεις. Φταίμε και εμείς που χρόνια τώρα την έχουμε καταντήσει ημέρα αργίας. Οφείλουμε με κάθε τρόπο να ξαναζωντανέψουμε τις Γ.Σ. μας. Η αξία τους , και μάλιστα τώρα που τα χρόνια για το επάγγελμά μας  γίνονται όλο και πιο δύσκολα, είναι αυτονόητη. Στη γενική συνέλευση γίνεται το εγώ à εμείς. Εκεί χτίζεται και αντιπροσωπεύεται η συλλογικότητά  μας. Μην βρίζουμε , λοιπόν, τα θεσμικά μας όργανα όταν κι εμείς οι ίδιοι δεν τα βοηθάμε. Δεν μας χρωστάει κανένας άδειες συνέλευσης , αφού έχουμε μόνη διάθεση να τις απαξιώνουμε και να τις βρίζουμε.

Δεν μπορούμε μόνοι μας να αντιπαλέψουμε όλα αυτά τα άδικα που προσπαθούν να μας φορτώσουν. Εύχομαι η επόμενη Γ.Σ. να μας καλέσει πιο ώριμους και πιο συμμετοχικούς. Ας γράψουμε από πριν σε ένα χαρτάκι τι θέμα θέλουμε να θίξουμε και να το παρουσιάσουμε στη συνέλευση , ώστε έτσι θα  προσφέρουμε χαρά και ουσία στους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Οι Γ.Σ. είναι ΟΛΩΝ μας και όχι μόνο πεδίο κομματικών αντιπαραθέσεων.

Υ.Γ. Τα σχόλια, αρνητικά ή θετικά,  δεκτά με μεγάλη ευχαρίστηση (έχει από κάτω κουμπί με τον κωδικό μέλους)

 

 ΑΝΟΙΧΤΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ                                                                         Γιάννης Χαλακατεβάκης

Συνάντηση με τους διευθυντές για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση.

 

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 27/6/2014,  με πρωτοβουλία των  Διευθυντών  και Διευθυντριών Ηλιούπολης  συνάντηση στην οποία ήταν καλεσμένο και το ΔΣ του συλλόγου μας .

Στην  τοποθέτηση του συλλόγου μας   τονίστηκε ότι γίνεται ολοένα και πιο φανερό ότι  η αξιολόγηση δεν έχει στόχο την καλυτέρευση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Αντίθετα χρησιμοποιείται σαν μοχλός για τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να υπηρετήσουν το νέο σχολείο που διαμορφώνεται και οι διευθυντές να ανταποκριθούν στη θέση του  μάνατζερ ανταγωνιστικής επιχείρησης. Επίσης επιχειρείται η μετατροπή του σχολείου σε αυτόνομη σχολική μονάδα, η κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Στόχος του υπουργείου είναι να ολοκληρωθεί με κάθε τρόπο αυτή η διαδικασία γιατί για να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς κάθε διευθυντής και διευθύντρια, πρέπει να έχει πιστοποίηση ως αξιολογητής, δηλαδή να έχει πάρει «πτυχίο» ότι θα εκτελέσει καλά και με επάρκεια την καρατόμηση των εκπαιδευτικών!!!

Τονίστηκε επίσης, ότι οφείλουμε να αντιδράσουμε άμεσα και συλλογικά, χωρίς καμία υποχώρηση στις πιέσεις, καμία αποδοχή των εκβιασμών.

Σημειώθηκε ότι η απόφαση του δικού μας Συλλόγου όπως και άλλων, να καλέσουν τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες να μην απαντήσουν σε καμία ερώτηση, να μην υποβάλλουν καμία εργασία στην ηλεκτρονική διεύθυνση που αναφέρεται στις οδηγίες, είναι συνέχεια όλων των μέχρι τώρα αποφάσεων για την ακύρωση της αξιολόγησης. Σ’ αυτά τα πλαίσια καλέστηκαν οι διευθυντές/ντριες μια εβδομάδα πριν, να μη συμμετέχουν στα σεμινάρια επιμόρφωσής τους για την αξιολόγηση και οι εκπαιδευτικοί να τα μπλοκάρουν με συγκεντρώσεις ακύρωσής τους, πράγμα που έγινε με απόλυτη επιτυχία.

Στη συνάντηση συμμετείχαν 11 Διευθυντές και Διευθύντριες από τους 17  και η συζήτηση ήταν πολύ γόνιμη. Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε ομόφωνα οι Διευθυντές και Διευθύντριες να ενημερώσουν και τους υπόλοιπους διευθυντές  να υπογράψουν κοινή δήλωση ότι δε θα συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση. Στη συνάντηση συγκεντρώθηκαν οι πρώτες υπογραφές

Με βάση τις αποφάσεις αυτής της συνάντησης καλούμε

Τη  Δευτέρα 30/6, στις 12.00,  τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες  νασυμμετέχουν στη  συνάντηση με τους υπόλοιπους Συλλόγους Αθηνών  με τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης της Α’ Διεύθυνσης (Δώρου 9, Ομόνοια)για τα ζητήματα της εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης για να κάνουν σαφείς τις θέσεις τους σχετικά με το ζήτημα, μαζί με τους Διευθυντές και τις Διευθύντριες των άλλων Συλλόγων καταθέτοντας συλλογικά και μαζικάτη δήλωση αντίθεσης στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση.

ΤΟ ΔΣ