Απολογισμός δράσης απερχόμενου ΔΣ για 2012-13

Συνάδελφοι σας στέλνουμε έστω και τελευταία στιγμή τον απολογισμό που θα παρουσιαστεί  στη γενική Συνέλευση και θα σας ζητήσουμε να τον εγκρίνετε.

Ο απολογισμός εγκρίθηκε στο Δ.Σ. κατά πλειοψηφία με τις επιφυλάξεις της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Γιάννης Χαλακατεβάκης ως προς το θέμα της αξιολόγησης) και την ανοχή της ΔΑΚΕ (Νάνσυ Γεωργοπούλου) ως προς την πολιτική ανάλυση.

Για να δείτε τον απολογισμό πατήστε ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΟΥ Δ Σ ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ

 

 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ
nipiagogoi.gr
Aξιολόγηση – η προσωπική εμπειρία μιας Νηπιαγωγού από το οργουελικής σύλληψης εκπαιδευτικό σύστημα της Μ. Βρετανίας
Πάρα πολλά θεωρητικά και εξαιρετικά χρήσιμα έχουν γραφτεί για την αξιολόγηση αλλά και για το τι σημαίνουν στην πραγματικότητα οι εύηχες λέξεις, αριστεία, αποδοτικότητα και απόδοση ευθύνης. Περίπου 11 χρόνια πριν, έγραψα ένα άρθρο για την προσωπική εμπειρία της διδασκαλίας μου σε ένα σχολείο της Μ. Βρετανίας (Ρωγμές εν τάξει τευχ. 22), όπου σκιαγράφησα τι σημαίνουν μέσα στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής οι παραπάνω λέξεις. Περιέγραψα το έντονο εργασιακό στρες, την απαξία της επιστημονικής σου άποψης πάνω σε παιδαγωγικά ζητήματα , την υποχρεωτικότητα να συμμετέχεις σε δραστηριότητες άσχετες με το παιδαγωγικό σου έργο, όπως να ζητιανεύεις λεφτά από ιδιώτες για το σχολείο σου και να αξιολογείσαι για το πόσο καλά τα πήγες από τον διευθυντή σου, τη διάλυση των προσωπικών και εργασιακών σχέσεων λόγω του εξαιρετικά ανταγωνιστικού περιβάλλοντος , την αντιμετώπισή σου ως απλό διεκπεραιωτή εντολών του διευθυντή, αλλά και των στόχων που έβαζε το σχολείο και το αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργείου, την ατελείωτη γραφική δουλειά που έπρεπε να κάνεις για αξιολογήσεις, οι οποίες σε αποσπούσαν από την ουσιαστική δουλειά σου με τα παιδιά…
Εμπειρία πέντε μηνών εργασίας σε σχολείο της Μ. Βρετανίας το 1999. Εκεί όπου βασιλεύουν χρόνια τώρα οι δείκτες ποιότητας, η αξιοκρατία και η αξιολόγηση. Εκεί όπου κάθε πτυχή της σχολικής ζωής είναι μετρήσιμη και ελεγχόμενη.
Μετά από 1 εβδομάδα σχεδόν ακόμη τον περισσότερο καιρό τον περνάω γυρνώντας γύρω γύρω στο σχολείο, ακούγοντας τι δεν πρέπει να κάνω, τι θα γίνει αν κάνω αυτά που δεν πρέπει να κάνω, και ότι… μετά από την απομάκρυνση εκ του ταμείου κανένα λάθος δεν αναγνωρίζεται. Γυρνάω ζαλισμένη κάθε μέρα στο σπίτι από την προσπάθεια να συγκρατήσω αυτά που μου λένε κάθε μέρα. Ατελείωτες λεπτομέρειες από το πώς ανοίγουμε την πόρτα και πως ανεβαίνουμε την σκάλα μέχρι πόσα λεπτά έχεις δικαίωμα για διάλειμμα πριν το μεγάλο διάλειμμα του μεσημεριού (7 και όχι 8 όπως με νόημα τόνισε η κ. Υποδιευθύντρια σήμερα…).
Κάθε μέρα γράφεις στον φάκελο των παιδιών την πρόοδό τους, που σημαίνει ότι πρέπει να κρατάς σημειώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Την μία ώρα που έχουμε διάλλειμα για φαγητό, περνάς τις σημειώσεις στους φακέλους, γράφεις τις δικές σου αξιολογήσεις, ετοιμάζεις το πρόγραμμα της επόμενης εβδομάδας, βγάζεις το προφίλ των παιδιών 1 φορά το μήνα και ετοιμάζεις γενικότερα την αξιολόγηση του 3μήνου. Επίσης κοιτάς ποιους στόχους του αναλυτικού δεν έχεις δουλέψει, ελέγχεις αν έχεις ενημερώσει τους γονείς, αν όχι ετοιμάζεις προσωπική συνάντηση με τον καθένα. Φτιάχνεις προγράμματα που τα προτείνεις στους γονείς όταν τα παιδιά τους υστερούν σε κάποιο τομέα, ετοιμάζεις εποπτικό υλικό, όλα αυτά όταν δεν έχεις συνάντηση με την υπόλοιπη ομάδα. Παράλληλα 1 ή 2 αναλαμβάνουν 1 τομέα του αναλυτικού κάνουν προγράμματα που αξιολογούνται από την υποδιευθύντρια και ανάλογα εφαρμόζονται την επόμενη περίοδο. ..
…έχω εξουθενωθεί προσπαθώντας να μοιράσω όλες τις εκκρεμότητες σωστά μέσα στην εβδομάδα. Μερικές φορές φαίνεται αδύνατο, τρέχεις πέρα δώθε στους διαδρόμους, όπου και να αναζητάς βοήθεια δεν έρχεται, όλοι είναι πηγμένοι και προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με το δικό τους πρόγραμμα…
Όλος ο μήνας κύλησε στο ίδιο περίπου μοτίβο. Τρέξιμο, τρέξιμο, τρέξιμο. Ατελείωτο άγχος γιατί τα πάντα έχουν ένα συγκεκριμένο τρόπο να γίνουν, μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο. Όλοι τελικά καταφέρναμε και διεκπεραιώναμε τα πάντα αλλά με ένα μεγάλο κόστος, αυτό των προσωπικών σχέσεων. Σχεδόν όλοι στο σχολείο βλέπαμε τον άλλον περισσότερο σαν εμπόδιο, παρά σαν συνάδελφο. Τα πάντα λειτουργούσαν μέσα σε ένα κλίμα σχεδόν τρομοκρατίας. Το γραφείο είχε την υποδιευθύντρια που ήταν το φερέφωνο της διευθύντριας, μισές ώρες μέσα στο γραφείο μισές έξω, κάνοντας βόλτα από τάξη σε τάξη, επιβλέποντας τα πάντα και επιβάλλοντας την άποψη του γραφείου ακόμα και στα πιο ασήμαντα πράγματα. Κάθε μέρα φεύγεις από το σχολείο τσακισμένος ψυχολογικά. Δεν είναι μόνο η έλλειψη σεβασμού των προσωπικών διδακτικών επιλογών του εκπαιδευτικού, αλλά πολύ περισσότερο η αίσθηση ότι βρίσκεσαι μόνος μέσα σε ένα οργουελικό σχολείο, όπου παρακολουθείσαι όχι μόνο μέσα από γραφείο αλλά και από τους ίδιους τους συναδέλφους.
Όλοι παίζουν το παιχνίδι ‘’βρες το λάθος του άλλου’’.
Η επί δεκαετίες επιζητούμενη παιδαγωγική ελευθερία σίγουρα δεν έχει βρει καμία μορφή εφαρμογής της εδώ…
Έχουμε αξιολόγηση… Το σχολείο μας αξιολογείται, για αυτό το λόγο μας τρέχουν πανικόβλητοι μέσα από το γραφείο. Χωρίς να έχω κάνει στρατό αλλά ακούγοντας πολλές φορές από φίλους το τι γινόταν όταν περνούσαν επιθεώρηση, βρίσκω εκπληκτικές ομοιότητες μεταξύ αυτών των δυο καταστάσεων. Η λογική του προβλέπεται – δεν προβλέπεται ήταν κυρίαρχη. Ο καθένας έτρεχε όποιον μπορούσε. Αυτοί που αξιολογούνταν σε αυτή τη φάση ήταν το σχολείο και όχι οι διδάσκοντες, εμμέσως πλην σαφώς όμως αυτή η αξιολόγηση είχε άμεσο αντίκτυπο στους manager του σχολείου. Δυο αρνητικές αξιολογήσεις και απολύονται, τρίτη αρνητική αξιολόγηση και το σχολείο κλείνει. Κανένας δεν θέλει να έχει στο CV του αρνητικές αξιολογήσεις, ιδιαίτερα όταν θέλει να πάει σε μεγαλύτερα και καλύτερα σχολεία με μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις και φυσικά με μεγαλύτερους μισθούς. Για αυτό «τρέξτε, οι τραπεζικοί μου λογαριασμού και το prestige βασίζονται πάνω σας…».
Τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο όσον αφορά το κλίμα στο σχολείο. Το στρεσάρισμα στη δουλειά άρχισε να έχει αντίκτυπο και στην προσωπική μου ζωή, έγινα ευέξαπτη, ευσυγκίνητη και άρχισα να απομονώνομαι. Κάθε βράδυ έχανα τον ύπνο μου σκεφτόμενη ότι έχω να πάω στη δουλειά την άλλη μέρα. Μέρα με τη μέρα μια συνάδελφος άρχισε να με πλησιάζει. Αρχίζω να της ανοίγομαι και της λέω πόσο έχω κουραστεί αλλά πολύ περισσότερο ότι έχω αρχίσει να αλλάζω ως προσωπικότητα και να έχω χαμηλή αυτοεκτίμηση και να νομίζω ότι φταίω εγώ για πράγματα που βαθιά μέσα μου ξέρω ότι δεν φταίω. Η συνάδελφος μου εξομολογείται ότι για 6 μήνες ερχόταν και έφευγε κλαίγοντας από το σχολείο. Στα 2 χρόνια που είναι εδώ τουλάχιστον 8 άτομα έχουν φύγει με σημείωμα γιατρού λόγω εργασιακού stress. Και γύρω στους 5-6 έχουν αλλάξει δουλειά για τον ίδιο λόγο.
Στη Μ. Βρετανία οι εκπαιδευτικοί είναι πια είδος υπό εξαφάνιση. Έτσι, δημόσιες υπηρεσίες όπως η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δασκάλων οργανώνουν καμπάνιες για να προσελκύσουν και να εκπαιδεύσουν υποψήφιους εκπαιδευτικούς. «Κανείς δεν ξεχνά ένα καλό δάσκαλο» (διαφημιστική κάρτα της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δασκάλων)…
Ερχόμενη στην Ελλάδα ένιωσα την ανάγκη να περιγράψω στο χαρτί αλλά και προφορικά ,στις γενικές συνελεύσεις του συλλόγου, το οργουελικής σύλληψης σχολείο-εκπαιδευτικό σύστημα που δούλεψα γιατί τότε ψηφιζόταν ή μόλις είχε ψηφιστεί, ο νόμος για την εκπαιδευτική αξιολόγηση, αλλά και γιατί πολλές φορές άκουγα αρνητικές κριτικές για το ελληνικό σχολείο σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά συστήματα. Τότε στο σύλλογο που ανήκα εκπρόσωποι του ΔΣ ( της κυβερνητικής τότε παράταξης) περνώντας από τα σχολεία για ενημέρωση των συναδέλφων, απαξίωναν τις αντιδράσεις παρατάξεων και ατόμων που διαφωνούσαμε με την αξιολόγηση, υποβαθμίζοντας την σπουδαιότητά της δηλώνοντας επί λέξει « έλα μωρέ υπερβολές, τυπικό είναι, όλοι δέκα θα παίρνουμε». Και είμαι σίγουρη ότι και σε άλλους συλλόγους περίπου τα ίδια έλεγαν, πιο εύσχημα σε δημόσιο λόγο αλλά μάλλον το ίδιο ξεδιάντροπα ( ο χαρακτηρισμός αφελέστατα εδώ είναι άτοπος) σε προσωπικό επίπεδο.
Δεκατρία χρόνια μετά, η αξιολόγηση επανέρχεται επίκαιρη με την χειρότερη δυνατή μορφή της μέσα σε μια οικονομική και κοινωνική κρίση και με τη δαμόκλεια σπάθη των απολύσεων και της ανεργίας πάνω από το κεφάλι όλων των εργαζόμενων. Η κυβέρνηση και οι συνεργάτες της θέλουν να πάρουν άριστα-δέκα στην αξιολόγηση από τα αφεντικά τους, καλώντας όλους εμάς να συναινέσουμε στο «δίκαιο» μέτρο της θανατικής καταδίκης, γιατί άλλωστε μόνο οι κακοί θα καταδικάζονται, οι υπόλοιποι , οι καλοί, θα την γλιτώνουν. Πρώτοι και καλύτεροι υπηρέτες της αξιολόγησης, είναι πολλά στελέχη της εκπαίδευσης, διοικητικά και εκπαιδευτικά που περιμένουν με αγωνία να πάρουν επιτέλους το όπλο της αξιολόγησης στα χέρια τους, για να αποδώσουν δικαιοσύνη. Έτσι με το ένδυμα του ήρωα του παραμυθιού ή καλύτερα του πρωταγωνιστή αμερικάνικης τηλε-σειράς, οι Τσάκι Τσαν της εκπαίδευσης, εγγυητές της δικαιοσύνης και των θετικών αποτελεσμάτων, θα σκοτώσουν τους κακούς για να παραμείνουν οι καλοί, οι πειθήνιοι, οι πετυχημένοι. Και μετά εμείς με την αφέλεια (ή την κουτοπονηριά;) ενός παιδιού που ακούει ένα παραμύθι και ταυτίζεται τις περισσότερες φορές με τους καλούς, περιμένουμε να ανακουφιστούμε ακούγοντας την φράση « και ζήσαμε εμείς καλά και αυτοί καλύτερα». Επειδή όμως εδώ δεν πρόκειται για παραμύθι όπως πολύ καλά ξέρουμε όλοι μας, το τέλος θα έχει ως εξής « και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς μη χειρότερα». Β/Κ
Ευχαριστούμε τη συνάδελφο για την παραχώρηση του κειμένου. Το συγκεκριμένο άρθρο περιγράφει με ειδικά σήμερα που το Υπουργείο αντιγράφει όλες τις μεθόδους αξιολόγησης που έχουν εφαρμοστεί στη Μ. Βρετανία.

ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΙΣΟ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΕΧΕΣΑΙ…

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

Π.Ε. ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

«Το άλλο μισό της βαρβαρότητας είναι να την ανέχεσαι»
«Αρ¬γο¬πε¬θαί¬νει όποιος δεν δια¬κιν¬δυ¬νεύ¬ει τη βε¬βαιό¬τη¬τα για την αβε¬βαιό¬τη¬τα, για να κυ¬νη¬γή¬σει ένα όνει¬ρο, όποιος δεν επι¬τρέ¬πει στον εαυ¬τό του του¬λά¬χι¬στον μία φο¬ρά στη ζωή του να απο¬φύ¬γει τις εχέ-φρο¬νες συμ¬βου¬λές (…) Απο¬φεύ¬γου¬με τον θά¬να¬το σε μι¬κρές δό¬σεις όταν θυ¬μό¬μα¬στε πά¬ντο¬τε ότι για να εί¬σαι ζω¬ντα¬νός χρειά¬ζε¬ται μια προ¬σπά¬θεια πο¬λύ με¬γα¬λύ¬τε¬ρη απ’ το απλό γε¬γο¬νός της ανα¬πνο¬ής»
Pablo Neruda
Το σχολικό τοπίο μέρα με τη μέρα αλλάζει όψη. Σκοτεινιάζει. Ερημώνει …
Τίποτα δεν συνέβη ξαφνικά. Ούτε χωρίς λόγο. Στο πλαίσιο της ολοένα οξυνόμενης καπιταλιστικής κρίσης η στόχευση των κυρίαρχων, για την έξοδο από αυτήν με τις λιγότερες δυνατές απώλειες για τα συμφέροντά τους, είναι διπλή:
• Διάλυση την εργασιακών ασφαλιστικών, συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων με μισθούς και συντάξεις εξαθλίωσης.
• Παράδοση των δημόσιων αγαθών στο ιδιωτικό κεφάλαιο.

Το Δημόσιο Σχολείο, από τους πρώτους στόχους και από τα βασικά θύματα.
Ο συνάδελφος…. εσύ…. εγώ… όλοι μας!
Χιλιάδες τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στις σχολικές μονάδες της Α/Βάθμιας Εκπ/σης εξαιτίας των μηδενικών διορισμών εκπαιδευτικών και της απόλυσης 10.000 αναπληρωτών.

Πλασματικές υπεραριθμίες. Με την Κατάργηση θέσεων μόνιμου προσωπικού, δημιουργούν πλήθος πλασματικών υπεραριθμιών, οδηγώντας έτσι πολλούς εκπαιδευτικούς σε υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός του ΠΥΣΠΕ τοποθέτησής τους καταστρατηγώντας κάθε εργασιακό δικαίωμα και κανόνα. Ταυτόχρονα καταργούν ουσιαστικά της αποσπάσεις από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ διαλύοντας τον οικογενειακό προγραμματισμό χιλιάδων οικογενειών.

Εκπαιδευτικοί «υπεράριθμοι» στο δρόμο των υποχρεωτικών μεταθέσεων, γιατί το δημόσιο σχολείο ολοένα και συρρικνώνεται, ολοένα και στενεύει τους ορίζοντές του. Φτηνό, ευέλικτο, παραδομένο στις ορέξεις της αγοράς. Σχολείο της κατάρτισης και των δεξιοτήτων.

Εκπαιδευτικοί περιπλανώμενοι σε δυο και τρία σχολεία κάθε μέρα. Αναπληρωτές κάθε χρόνο απολυμένοι, κάθε χρόνο κι ίσως κάθε μήνα ή κάθε δεκαήμερο σε άλλο σχολείο ή και σε άλλο τόπο. Ξέροντας ότι τους θεωρούν δημοσιονομικό βάρος. Ωρομίσθιοι της μισής ζωής. Νεοδιόριστοι των 570€. Ζωές σε αναμονή.

Όλο το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σταδιακά σε “πιλοτική δομή”. Με μια υπογραφή του υπουργού παιδείας, το ολοήμερο δημοτικό, τα τμήματα ένταξης, τα ειδικά σχολεία κι απ’ ότι φαίνεται και το ολοήμερο νηπιαγωγείο μετατράπηκαν από δημόσιο κατοχυρωμένο δικαίωμα, που παρέχεται υποχρεωτικά από το κράτος, σε πιλοτική δομή που δίνεται, όταν και εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια ΕΣΠΑ. Παράλληλα, σταδιακά και μεθοδευμένα η σταθερή απασχόληση εξοστρακίζεται ως «αναχρονισμός

Το σχέδιο περιλαμβάνει την κατάργηση της προστασίας της οργανικής θέσης ώστε οι απολύσεις να γίνονται πιο εύκολα χωρίς τα συνταγματικά εμπόδια. Η τροπολογία για την αφαίρεση της οργανικής θέσης του εκπαιδευτικού από το υπουργείο και το ΠΥΣΠΕ στο οποίο ανήκει, επιδιώκει ώστε η διαθεσιμότητα-απόλυση να γίνεται πια στη σχολική μονάδα όταν οι οργανικές θέσεις σ’ αυτή, θα καταργούνται.
Μη μιλάς! Μην κινείσαι! Μην αντιδράς!
Εκπαιδευτικοί σε αναγκαστική αργία με το στίγμα του «επίορκου» για τη συμμετοχή τους στη διαδήλωση, για την υψωμένη γροθιά που δεν υποτάσσεται, για μια ιδιωτική διένεξη, για μια ανώνυμη καταγγελία, για έναν ενδυματολογικό κώδικα που χαρακτηρίζεται «ανάρμοστος».
Εκπαιδευτικοί προς αξιολόγηση για να κατασκευαστεί ο αυριανός στρατός των απολυμένων, ο στρατός της μισθολογικής καθήλωσης, ο στρατός των ελαστικά εργαζόμενων, απασχολούμενων και προσφάτως « ωφελούμενων ». Το απαραίτητο εκείνο απόθεμα εργασιακής ανασφάλειας που ο καπιταλισμός το λέει κινητικότητα. Εκπαιδευτικοί με το στίγμα του «ανάξιου» για να επωμισθούν όλο το βάρος των δυσλειτουργιών της δημόσιας εκπαίδευσης καθώς με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ατομικά ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά.
Εκπαιδευτικοί κυνηγοί προσόντων για να φουσκώσουν οι ατομικοί φάκελοι. Εκπαιδευτικοί κυνηγοί χορηγών ή και επαίτες φιλανθρωπιών, όπου η εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management αντιλαμβάνεται το σχολείο ως προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες.

Είναι σαφές ότι ο χώρος της εκπαίδευσης αλλά και συνολικά το δημόσιο, μπήκε σε εντελώς νέα περίοδο. Μήτρα όλων αυτών είναι οι συμφωνίες κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ-κεφαλαίου για χιλιάδες διαθεσιμότητες-απολύσεις στο δημόσιο και για την αντικατάσταση της σταθερής και μόνιμης εργασίας και κάθε εργασιακού δικαιώματος με την ελαστική εργασία. Οι συμφωνίες για κατάργηση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα, βασικών κοινωνικών αγαθών όπως της παιδείας, της υγείας, της ασφάλισης.
Να κάνουμε το αποφασιστικό βήμα. Ή εμείς ή αυτοί

Στην κρίσιμη καμπή που περνάμε, οι ζωντανές δυνάμεις του κλάδου πρέπει να σηκώσουν το βάρος των σημερινών και αυριανών μαχών, της αλληλεγγύης και της συσπείρωσης όλου του εκπαιδευτικού κινήματος, της ρήξης και της ανατροπής με τις πολιτικές των Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. και της κυβέρνησης που τις υλοποιεί.
Με την άρνηση, την ακύρωση στην πράξη και την πάλη για την κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης/απόλυσης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, την αναχαίτιση νέου κύματος συγχωνεύσεων, μετακινήσεων, διαθεσιμοτήτων, απολύσεων.
Μ’ ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής κυβέρνησης, τρόικας, μνημονίων και όλης της αντεργατικής πολιτικής. Για τη διαγραφή του χρέους, την κοινωνικοποίηση των τραπεζών και επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας (ενέργεια, νερό, λιμάνια κ.ά.) με εργατικό έλεγχο. Για την αναδιανομή του κοινωνικού πλούτου προς όφελος της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
Με αποφασιστικές ΔΙΚΛΑΔΙΚΕΣ ΑΠΕΡΓΙΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ. Με το γενικό παλλαϊκό ΞΕΣΗΚΩΜΟ και την αποφασιστική σύγκρουση σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με στόχο την ΓΕΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Για ένα σχολείο ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ σε μια κοινωνία ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
Θέλουμε το σύλλογό μας στην πρώτη γραμμή του αγώνα
• Για ένα σύλλογο που θα ξεδιπλώνει τη δράση του με αυτοτέλεια, θα έχει παρέμβαση και άποψη σε όλα τα μικρά και μεγάλα ζητήματα που μας απασχολούν, θα λειτουργεί συλλογικά σα κύτταρο αγώνα, θα έχει πλούσια συνδικαλιστική, μορφωτική και πολιτιστική δράση και δε θα είναι ένας απλός διακινητής των εγγράφων της ΔΟΕ και της ΑΔΕΔΥ.
• Για ένα σύλλογο που θα ορθώνεται αποφασιστικά ως εμπόδιο στις αυθαιρεσίες και τον αυταρχισμό, που δε θα συγκαλύπτει τα προβλήματα και δε θα κουκουλώνει τις αδικίες.
• Για ένα σύλλογο που θα παλεύει για τα δικαιώματα και τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, που θα βρίσκεται δίπλα τους, θα λειτουργεί και θα δρα μαζί τους και όχι κρυφά από αυτούς χωμένος στα γραφεία των προϊσταμένων και τους διαδρόμους των κομματικών γραφείων.
• Για ένα σύλλογο που θα δίνει νέα πνοή στην ανεξάρτητη ακηδεμόνευτη ταξική συνδικαλιστική δράση, θα προωθεί τον οριζόντιο συντονισμό των πρωτοβάθμιων σωματείων, θα συμβάλει στην ανάπτυξη ενός κινήματος βάσης και ενός ευρύτερου ρεύματος ρήξεων και ανατροπών απέναντι στις κυρίαρχες δυνάμεις και την πολιτική τους. Να αποκαθηλώσουμε τον καθεστωτικό συνδικαλισμό, όχι μόνο εκλογικά, αλλά κυρίως στη δράση μας, στη σκέψη μας, στη ζωή του συλλόγου μας
• Για να κρατήσουμε ψηλά το σύλλογό μας στη μάχη των αναγκών και των δικαιωμάτων μας και να μην επιτρέψουμε στις κυβερνητικές δυνάμεις και τους κομματικούς μηχανισμούς να μετατρέψουν το σύλλογο σε παραμάγαζο της διοίκησης, που θα δίνει συγχωροχάρτι στις αυθαιρεσίες και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα.
Ενισχύουμε το ρεύμα του ανεξάρτητου ταξικού συνδικαλισμού
Η ΛΥΣΗ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ!
ΌΛΟΙ –ΟΛΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
ΜΑΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 12/12/ 2013
ΣΤΟ 4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΕ ΔΡΑΣΗ

Π.Ε. Ηλιούπολης
ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

ΓΙΑ ΔΣ
Ζαγορίτου Ευθυμία ( Έφη)
Ζαρκινού Βασιλική (Βάσω)
Θαλάσση Ευθυμία( Έφη)
Παύλου Γιώργος
Παπακώστα Μαργαρίτα
Περούλα Κων/να(Ντίνα)
Σκλάβος Δημήτρης
Ταζοπούλου Ανδρονίκη (Νίκη)
Τούση Παρασκευή (Βούλα)
Τσιμικλή Αγγελική
Χριστάκου Κατερίνα
ΓΙΑ Ε.Ε
Καπή Μαρία